Vehiculele electrice și consumabilele: ce trebuie schimbat într-o mașină electrică
Vehiculele electrice sunt mai ușor de întreținut, asta este sigur. Dar necesită vehiculele electrice lucruri de bază, cum ar fi lichidul de răcire sau nu?
Vehiculele electrice sunt mai ușor și mai ieftin de întreținut decât mașinile cu ardere internă. Acest lucru este adevărat deoarece toate părțile mobile complexe ale unui motor cu ardere internă sunt eliminate din ecuația EV. Dar vehiculele electrice necesită lichid de răcire la fel ca și mașinile convenționale pe benzină?
Bateriile EV trebuie să fie răcite într-un fel sau altul, așa că aceasta este o întrebare grozavă. Dacă ești curios să știi dacă vehiculele electrice folosesc lichid de răcire și dacă acesta trebuie schimbat periodic, ești în locul potrivit.
Pentru ce este folosit lichidul de răcire într-un vehicul tradițional?
Într-un vehicul „clasic”, lichidul de răcire este utilizat ca mediu principal pentru a transporta căldura departe de motorul vehiculului și de alte componente interne. Lichidul de răcire este foarte important în aceste vehicule, deoarece ajută la menținerea motorului la o temperatură de funcționare adecvată. Aceasta nu este o sarcină ușoară, mai ales având în vedere că motoarele pe benzină risipesc tone de energie sub formă de căldură. În plus, lichidele de răcire au puncte de fierbere mult mai mari decât apa, ceea ce este exact ceea ce îți dorești într-un vehicul cu ardere internă care produce cantități nebunești de căldură.
Lichidul de răcire pe bază de glicol are, de asemenea, un punct de îngheț mai mic decât apa, ceea ce este ideal pentru iernile extreme, unde apa îngheța literalmente în interiorul canalelor de răcire ale vehiculului. Dacă apa ajunge să înghețe în interiorul motorului dvs., daunele ar putea fi catastrofale, deoarece apa își începe transformarea într-un solid. Acesta este motivul pentru care este o mișcare înțeleaptă să folosiți lichidul de răcire adecvat pentru vehiculul dumneavoastră în timpul iernii. Cu toate acestea, trebuie remarcat că lichidul de răcire nu este doar pentru climatele reci. Mulți cred că folosirea unui lichid de răcire pe bază de glicol este inutilă în locuri calde, deoarece nu există riscul ca lichidul să înghețe.
Aceasta este o greșeală uriașă și mulți oameni ajung să folosească apă de la robinet în interiorul sistemului de răcire al motorului lor, care în cele din urmă înfundă componentele din cauza impurităților din apă. De asemenea, lichidele de răcire au proprietăți anticorozive pentru a preveni coroziunea diferitelor metale cu care interacționează. Pe de altă parte, apa de la robinet nu are niciunul dintre acești aditivi anticorozivi. Dacă te gândești serios să protejezi durata de viață a motorului tău, trebuie să iei în considerare schimbările lichidului de răcire ca o parte esențială a elementelor de întreținere de rutină a vehiculului tău.
Vehiculele electrice au nevoie de lichid de răcire?
Vehiculele electrice produc și căldură, dar principala componentă care are nevoie de răcire într-un vehicul electric este bateria. Motoarele cu ardere internă produc mult mai multă căldură decât vehiculele electrice. Dar, din cauza importanței menținerii bateriilor Vehiculelor electrice în funcțiune la o temperatură sigură, lichidul de răcire este important și pentru vehiculele electrice. Totuși, nu toate vehiculele electrice folosesc lichid de răcire. Unele vehicule electrice se bazează pe răcirea cu aer, pe care mulți o consideră inferioară metodelor de răcire cu lichid.
Nissan Leaf folosește răcirea cu aer, dintre care multe sunt încă pe drum și funcționează bine. Dar este de netăgăduit că răcirea cu lichid este mai eficientă la răcirea bateriei unui vehicul electric în condiții extreme, mai ales în climatele foarte calde. Aceasta este doar fizică; apa este un conductor termic superior aerului. Deci, dacă te gândești să cumperi un vehicul electric și trăiești într-un climat foarte cald, găsirea unui vehicul răcit cu lichid ar putea fi cel mai bun pariu. Vehiculele electrice cu răcire cu apă folosesc o metodă similară cu mașinile „clasice” pentru a-și răci bateriile.
Motoarele cu ardere internă folosesc o serie de conducte din interiorul motorului pentru a deplasa lichidul de răcire, cu ajutorul unei pompe, prin zonele fierbinți ale motorului. Acest lichid de răcire fierbinte este apoi canalizat către radiator, unde este folosit un ventilator pentru a răci lichidul la temperatură ridicată. Acest lucru ajută la prevenirea defecțiunilor catastrofale ale motorului din cauza căldurii în exces. Vehiculele electrice necesită, de asemenea, metode de răcire pentru a împiedica bateriile lor să se confrunte cu defecțiuni premature. De fapt, o tehnică foarte asemănătoare este folosită pentru a răci bateria unui EV, care implică utilizarea conductelor de răcire în jurul bateriei.
Lichidul de răcire curge prin aceste conducte și ajută la răcirea bateriei în același mod ca într-o mașină tradițională, unde lichidul de răcire este în cele din urmă trimis la un radiator. Aceasta se numește răcire indirectă într-un vehicul electric. Există și alte metode, cum ar fi răcirea directă. Răcirea directă implică înmuierea celulelor reale ale bateriei în lichid de răcire, dar acest lichid de răcire trebuie să fie un conductor electric foarte scăzut. Din păcate, răcirea directă nu se găsește în vehiculele de serie în acest moment. Poate că răcirea directă este viitorul metodelor de răcire a vehiculelor electrice, dar, deocamdată, răcirea indirectă este cea mai populară opțiune.
Ce tip de lichid de răcire folosește un vehicul electric?
Majoritatea vehiculelor electrice, la fel ca mașinile cu ardere internă, folosesc lichide de răcire pe bază de glicol. Vehiculele tradiționale cu motor pe gaz produc multă căldură reziduală, astfel încât lichidul de răcire suferă mult stres atunci când trece printr-un compartiment motor. Prin urmare, lichidul de răcire folosit în vehiculul electric trebuie să fie un lichid de răcire cu conductivitate scăzută. Există lichide de răcire special fabricate cu conductivitate scăzută, vândute special pentru vehicule electrice, prevenind eventualele evenimente catastrofale.
Sistemele de răcire cu lichid sunt superioare sistemelor de răcire cu aer în termeni de transfer de căldură, dar scurgerile se pot dezvolta în timp. Dacă lichidul de răcire începe să se scurgă în celulele bateriei, iar lichidul este foarte conductiv, aceasta este o rețetă pentru un dezastru absolut. Prin urmare, este foarte important să vă asigurați că lichidul de răcire al vehiculului dumneavoastră electric este cel corect pe care îl intenționează producătorul, deoarece este posibil ca alte tipuri de lichid de răcire să nu aibă protecția adecvată a conductibilității necesară pentru sarcinile de răcire a vehiculelor electrice.
Trebuie schimbat lichidul de răcire al vehiculelor electrice?
Depinde de producător, dar Tesla afirmă în manualul de utilizare al modelului Y că nu ar trebui să fie nevoie să schimbi lichidul de răcire pe durata de viață a vehiculului. De asemenea, Tesla este ferm că proprietarul nu ar trebui să încerce să completeze singur lichidul de răcire, ceea ce pare să fie în concordanță cu filosofia lor percepută de a fi împotriva accesului proprietarilor la mecanica propriilor vehicule. Cu toate acestea, eliminarea schimbărilor regulate de lichid de răcire din ecuație poate fi considerată și un alt avantaj al deținerii unui vehicul electric.
Lichidul de răcire dintr-un vehicul electric suferă mai puțină expunere la căldură extremă, așa că are sens ca lichidul de răcire să dureze mai mult într-un vehicul electric. Oricum, schimbarea periodică a lichidului de răcire nu va dăuna vehiculului. De fapt, se va asigura că lichidul de răcire este în stare bună și poate continua să răcească eficient bateria. Adăugarea unei spălări regulate cu lichid de răcire la rutina de întreținere a vehiculului electric este o modalitate excelentă de a avea grijă de bateria vehiculului electric și de a o menține să funcționeze ca nou.
Lichidul de răcire a vehiculelor electrice este esențial pentru protejarea longevității bateriei
Lichidul de răcire adecvat pentru vehiculul electric va asigura că bateria vehiculului dumneavoastră electric funcționează la o temperatură adecvată și este protejată în cazul unor scurgeri neprevăzute. Deși unii producători spun că lichidul ar trebui să dureze toată viața vehiculului, verificarea din când în când starea de sănătate a lichidului de răcire este o idee grozavă. Sistemul de răcire al unui vehicul electric este principala sa apărare împotriva degradării premature a bateriei.