11 mai 2022 | 10:36

Uber face economie și penalizează șoferii: are mult de pierdut

ACTUALITATE
Uber face economie și penalizează șoferii: are mult de pierdut

Uber încearcă să se adapteze la o piață din ce în ce mai agresivă de ride sharing. Alternativele sunt atractive și, nu de puține ori, vin cu tarife mai mici. În România, ai Bolt și Free Now, în mai multe țări din occident există Lyft, iar șoferii de Uber au de suferit.

Oficialitățile din mai multe țări au obligat Uber să-și trateze șoferii ca pe niște angajați, în loc de colaboratori. Mecanismul era menit să se reflecte în oferirea unei asigurări de sănătate și a altor privilegii celor care au ales ride-sharingul ca o sursă de venit principală. Acum, din cauza unor probleme financiare, șeful Uber pare să șteargă cu buretele angajamentele anterioare.

Uber își penalizează șoferii

„Este clar că piața se confruntă cu o schimbare seismică și trebuie să reacționăm în consecință”, a spus Dară Khosrowshahi, conform CNBC, într-un email trimis angajaților. În același context, directorul general a insistat asupra faptului că ideea de a trata șoferii ca pe niște angajați este un privilegiu.

Din acest punct, Uber va încerca să se concentreze pe obținerea profitabilității pe baza free cash flow-ului, mai degrabă decât pe EBITDA, a adăugat șefului unuia dintre cei mai importanți jucători din piața de ride-hailing.

Anunțul Uber vine într-o perioadă foarte dificilă pentru companie, una care nu este ajutată nici de scumpirea constantă a carburanților în diferite colțuri de pe mapamond. În teorie, au existat niște suprataxe în anumite țări menite să compenseze scumpirile, dar sunt infime în raport cu creșterea carburanților. Șoferii de Lyft și Uber din SUA au anunțat că iau foarte serios în considerare retragerea de pe platforme din acest motiv și au clasificat măsurile de compensare venite de la conducerea companiilor ca fiind ”insultătoare”.

Deși încheierea pandemiei în mai multe colțuri ale mapamondului este o veste foarte bună pentru companiile de ridesharing, situația din piața carburanților tinde să nu fie deloc profitabilă.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele