Toyota rupe o filă din manualul Tesla: ce dezvoltă constructorul japonez
Toyota se alătură Tesla în dezvoltarea tehnologiei de conducere autonomă cu camere la preț redus pentru a crește disponibilitatea.
Unitatea Toyota Woven Planet s-a alăturat Tesla pentru a încerca să avanseze tehnologia de conducere autonomă fără senzori scumpi, cum ar fi lidarii.
Woven Planet a declarat că poate folosi camere ieftine pentru a colecta date și pentru a-și antrena în mod eficient sistemul de conducere autonomă, o „renovare” care speră că va ajuta la reducerea costurilor și la extinderea tehnologiei.
Colectarea diverselor date de conducere folosind o flotă masivă de mașini este esențială pentru dezvoltarea unui sistem robust de mașini autonome, dar este costisitor și nu este scalabil să testați vehicule autonome cu senzori scumpi, se spune.
Tesla a pariat pe camere pentru a colecta date de la peste 1 milion de vehicule aflate pe drum pentru a-și dezvolta tehnologia de conducere automată, în timp ce Waymo de la Alphabet și alte companii de mașini autonome au adăugat senzori scumpi, cum ar fi lidar, la un număr mic de vehicule.
„Avem nevoie de multe date. Și nu este suficient să avem doar o cantitate mică de date care pot fi colectate de la o flotă mică de vehicule autonome foarte scumpe”, a spus Michael Benisch, vicepreședinte de Inginerie la Woven Planet.
Un milion de vehicule a folosit Tesla
„Mai degrabă, încercăm să demonstrăm că putem debloca avantajul pe care l-ar avea Toyota și un mare producător de automobile, și anume accesul la un corp imens de date, dar cu o fidelitate mult mai scăzută”, a spus Benisch, fost director de inginerie la Lyft, divizia de conducere autonomă, pe care Toyota a achiziționat-o anul trecut.
Woven Planet folosește camere care sunt cu 90 la sută mai ieftine decât senzorii pe care îi folosea înainte și pot fi instalate cu ușurință în flotele de mașini de pasageri.
Ea a spus că utilizarea majorității datelor provenite de la camere cu costuri reduse a crescut performanța sistemului său la un nivel similar cu atunci când sistemul a fost instruit exclusiv pe datele senzorilor cu costuri ridicate.
El a spus, totuși, că Toyota va folosi în continuare mai mulți senzori, cum ar fi lidar și radare pentru robo-taxi și alte vehicule autonome care urmează să fie desfășurate pe șosea, deoarece în prezent aceasta părea a fi cea mai bună și mai sigură abordare pentru dezvoltarea robo-taxi.
„Dar în mulți, mulți ani, este complet posibil ca tehnologia tipului camerei să poată ajunge din urmă și depăși unii dintre senzorii mai avansați”, a spus el.
„Întrebarea poate fi mai mult despre când și cât timp va dura pentru a atinge un nivel de siguranță și fiabilitate. Nu cred că știm asta încă”.
CEO-ul Tesla, Elon Musk, a declarat că poate obține autonomie deplină cu camerele în acest an, după ce și-a ratat de mai multe ori obiectivele anterioare.