27 oct. 2022 | 10:25

Toyota este mulțumită de mașina sa electrică: ce planuri are pentru bZ4X

ACTUALITATE
Toyota este mulțumită de mașina sa electrică: ce planuri are pentru bZ4X

Toyota se gândește la creșterea producției primului său EV de pe piață, bZ4X.

Toyota are în vedere o creștere bruscă a producției primului său vehicul electric cu baterii de pe piața de masă din 2025, potrivit a trei persoane care cunosc planurile de dezvoltare, crescând producția vehiculului pe fondul unei strategii mai ample regândite.

Producătorul auto ia în considerare creșterea producției de crossover-ul său electric bZ4X de șase sau de 12 ori față de producția sa lunară actuală de puțin peste 1.000 de mașini pe lună, din 2025 dacă poate asigura componentele necesare, inclusiv semiconductori, au spus aceștia.

Mașina este produsă la uzina Toyota Motomachi de lângă sediul său, pe o linie de asamblare comună cu mașini pe benzină și hibrizi.

Atât numerele de producție actuale, cât și cele potențiale le includ pe cele ale Subaru Solterra, care este realizată pe aceeași platformă.

Creșterea ar presupune ca Toyota să adauge producție la o altă fabrică din apropierea sediului său, fabrica Takaoka, au spus cele trei persoane, care au vorbit sub rezerva anonimatului, deoarece informația nu era publică.

Potențiala creștere a producției vine în momentul în care producătorul auto s-a confruntat cu critici pentru că nu s-a mișcat mai repede pentru a îmbrățișa mașinile integral electrice și pentru că a promovat tehnologia hibridă.

Ca parte a acestei revizuiri – care ar putea avea ca rezultat o foaie de parcurs mai agresivă pentru viitoarele vehicule electrice, bazată pe tehnologii care promit să scadă costurile și să îmbunătățească performanța -, a suspendat, de asemenea, lucrările de dezvoltare pentru unele dintre cele 30 de noi modele EV pe care le-a anunțat anul trecut și a planificat să se lanseze până în 2030, a raportat Reuters.

Schimbare de strategie

Creșterea bZ4X ar asigura că Toyota va avea în continuare prezență în electricitatea bateriei în timp ce revizuirea este în desfășurare, a spus unul dintre oameni.

La vârful de vârf al proiecției crescute, Toyota ar produce peste 190.000 de vehicule electrice pe an.

Prin comparație, Toyota a vândut puțin sub 86.000 de modele hibride standard Prius hatchback în 2021.

Fereastra de doi ani înaintea oricărei creșteri a producției pentru noul EV reflectă timpul necesar pentru a determina furnizorii să se angajeze, dificultatea cu care se confruntă Toyota și alți producători de automobile în aprovizionarea cu cipuri pentru automobile și perspectivele încă incerte de vânzări pentru noul EV a spus unul dintre cei care cunosc planul.

Toyota a reluat producția bZ4X, la începutul acestei luni, după o întârziere de trei luni din cauza unor probleme cu roțile și airbag-urile care au determinat o rechemare de siguranță la câteva zile după lansare.

Toyota a spus că reducerea prețului a reflectat feedback-ul consumatorilor. A ales să facă noul EV disponibil doar pe bază de închiriere, spunând că este de părere că majoritatea clienților japonezi nu vor să fie nevoiți să-și facă griji cu privire la durata de viață a bateriei și valoarea de revânzare.

bZ4X este vândut și în Europa și Statele Unite. Toyota produce vehiculul electric în China pentru această piață.

Mai mult, Toyota a anunțat că va construi un sedan electric mic alimentat de baterii BYD, care va fi produs și vândut în China.

Acea mașină, bX3, ar fi al doilea model din seria „Beyond Zero” (bz) de vehicule electrice cu baterie de la Toyota.