Sony decizie controversată privind consola PlayStation: cum te afectează

Sony decizie controversată privind consola PlayStation: cum te afectează

Potrivit zvonurilor, atât Sony, cât și Microsoft intenționează să introducă reclame în jocuri în acest an.

Se pare că Sony lucrează pentru a aduce reclame în jocurile PlayStation gratuite, potrivit unui raport al Insider. Reclamele ar apărea în jocuri și sunt menite să ofere dezvoltatorilor de jocuri o modalitate de a-și monetiza munca și de a-i încuraja să continue să construiască jocuri free-to-play.

Reclamele din joc sunt de așteptate să fie lansate până la sfârșitul anului și vor apărea în locuri neobservate din joc, cum ar fi panourile publicitare. Jucătorii ar putea primi și recompense pentru vizionarea reclamelor, iar reclamele ar fi vândute printr-o piață privată, relatează Insider.

Surse au declarat pentru Insider că Sony nu a decis încă dacă va lua o parte din veniturile din reclame, dar ia în considerare ca dezvoltatorii și editorii să plătească pentru datele consumatorilor.

Sony se inspiră de la Microsoft

Rapoartele despre planurile Sony urmează știrilor de săptămâna conform cărora Microsoft plănuia să facă ceva similar cu jocurile Xbox free-to-play.

Sursele notează că Microsoft nu intenționează să ia o parte a veniturilor publicitare și se concentrează în schimb pe construirea rețelei publicitare Xbox. Se pare că firma intenționează să permită dezvoltatorului de jocuri și unei companii adtech să împartă veniturile din reclame. Una dintre surse a speculat că motivul pentru care Microsoft nu este interesat să ia o parte a veniturilor din reclame este că vrea să ofere dezvoltatorilor de jocuri free-to-play mai multe oportunități de a câștiga bani.

După cum se menționează în raportul Insider, agenții de publicitate ar putea avea nevoie de ceva convingere pentru a se alătura programului. Anunțurile care apar lângă conținut matur sau violent ar putea fi o îngrijorare, iar urmărirea a ceea ce fac utilizatorii după ce văd un anunț în joc ar putea fi dificilă. Posibilitatea ca reclamele să-i enerveze pe jucători este, de asemenea, o preocupare pentru Microsoft, potrivit Insider.

Citește și:
Etichete: