Sesizare la DIICOT în cazul Blue Air. Ce spune procurorul-șef adjunct al instituției
Procurorul-şef adjunct al DIICOT, Oana Daniela Pâţu, a declarat că există o sesizare la DIICOT privind compania Blue Air, după întreg scandalul în care șefii instituției au anunțat că anulează zborurile din și spre România, provocând haos pe aeroporturi.
DIICOT intră pe fir în problema Blue Air
„A fost înregistrată o sesizare, despre obiectul ei în acest moment nu vă pot da mai multe detalii. Nu s-a început urmărirea penală in rem. Nu vă pot da mai multe detalii. Nu pot decât să confirm existenţa unei sesizări pe rolul DIICOT. Vom face verificările care trebuie pentru clarificarea situaţiei”, a menţionat Pâţu.
Blue Air suspendat până pe 12 septembrie toate cursele programate de pe aeroporturile din România. Mii de oameni au fost afectați de decizie, iar Guvernul a hotărât să trimită aeronave Tarom după românii care au rămas în aeroporturile din alte țări.
Decizia companiei aeriene
Compania aeriană a anunțat că are proprire pe conturi, iar asta din cauza declarațiilor șefului ANPC Horia Constantinescu. De fapt, din cauza unor datorii neachitate, companiei i-au fost blocate conturile de către o instituție din subordinea Ministerului Mediului.
„Datorită unei situaţii neprevăzute constând în poprirea tuturor conturilor companiei Blue Air Aviation S.A. de către Ministerul Mediului, Blue Air se află în imposibilitatea achitării costurilor curente, necesare pentru operarea zborurilor zilnice, motiv pentru care se vede obligată să sisteze toate zborurile programate a pleca de pe Aeroporturilor din România, până luni, 12 Septembrie 2022”, potrivit oficialilor companiei.
Șeful ANPC, cauza problemelor Blue Air
Reprezentanții Blue Air au dat vina pe șeful ANPC, care a îndemnat oamenii să nu mai cumpere bilete de avion și să nu mai aibă încredere în compania aeriană.
„Din păcate, această blocare a tuturor conturilor bancare ale Blue Air a venit la scurt timp după declaraţiile publice şi instigările directe de „nu mai cumpăra bilete Blue Air” propagate în spaţiul public de către un reprezentant cu rang înalt al Statului Român, respectiv Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) statului român, au condus la:
distrugerea semnificativă a încrederii pasagerilor în Blue Air, generând pierderi de peste 5 milioane de euro, prin reducerea volumului de vânzări bilete;
creşterea presiunii din partea furnizorilor cheie ai societăţii Blue Air Aviation S.A. de a achita sumele necesare operării zilnice în avans (lucru imposibil acum, în condiţiile popririlor tuturor conturilor societăţii),
blocarea tuturor discuţiilor purtate la Londra de acţionariatul Blue Air cu 2 mari firme de investiţii interesate în intrarea în acţionariatul Blue Air şi sprijinirea societăţii în recuperarea pierderilor suferite în cei 2,5 ani în care a trecut prin cele mai mari dificultăţi din întreaga istorie a industriei aeronautice mondiale”, se arată în răspunsul oficialilor.