S-a schimbat legea în Europa pentru toate mașinile: ce se introduce nou

S-a schimbat legea în Europa pentru toate mașinile: ce se introduce nou

Dispozitivul este activat atunci când un șofer depășește limita de viteză.

Toate mașinile noi vândute în UE vor fi echipate cu limitatoare de viteză obligatorii, în încercarea de a reduce numărul de coliziuni și decese legate de viteză. Limitatoarele de viteză sunt dispozitive care utilizează viteza inteligentă.

Tehnologia de asistență pentru a atenționa șoferii să încetinească prin utilizarea vibrațiilor sau a sunetelor dacă urmează să depășească limita de viteză.

De ce a introdus UE limitatoare de viteză?

Într-un cuvânt, siguranță. Principalul susținător al ISA este Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor (ETSC), care spune că această mișcare va reduce coliziunile cu 30% și decesele rutiere cu 20%. UE are obiectivul de zero decese rutiere până în 2050.

ISA, împreună cu alte măsuri care vin în același timp, cum ar fi frânarea de urgență autonomă standard (AEB), ar putea preveni 140.000 de accidente grave din trafic rutier până în 2038, se spune.

Organizația de teste de impact EuroNCAP este de acord: „O mai mare aderare la limitele de viteză va preveni accidentele și va atenua efectele celor care au loc”.

Cum funcționează limitatoarele de viteză ISA?

Multe mașini noi sunt deja echipate cu tehnologia de care au nevoie pentru a-și restricționa viteza în mod autonom. Cu o combinație de camere de recunoaștere a semnelor de viteză, navigație prin satelit și software inteligent, o mașină poate ști în orice moment unde se află, cât de repede merge și care este limita de viteză.

Apoi poate restricționa puterea motorului, astfel încât să nu poată depăși această limită de viteză. Este o formă de control al vitezei adaptiv inteligent, permanent activ.

Poți dezactiva limitatoarele de viteză ISA?

În această etapă a dezvoltării sale, da, sistemul poate fi oprit – dar trebuie să-l dezactivezi la începutul fiecărei călătorii. În caz contrar, va porni automat de fiecare dată când pornești mașina.

Dacă apeși suficient de tare pe accelerație poți trece peste un sistem care îți limitează viteza și în timp real – pentru a finaliza o manevră de depășire de exemplu. Este posibil ca sistemele să fie însoțite de o serie de semnale de avertizare tactile, vizuale și audio pentru a îți spune că ai depășit limita de viteză. Caracteristicile exacte ale sistemelor vor varia de la producător la producător.

Vor mai exista amenzi pentru viteză?

După cum am menționat deja, vei putea în continuare să oprești sistemul. Șoferul va fi în continuare responsabil pentru respectarea limitelor – chiar dacă ISA funcționează defectuos. „Șoferul este întotdeauna responsabil pentru respectarea regulilor de circulație relevante”, spune Comisia Europeană.

Alte sisteme obligatorii de siguranță

Pe lângă ISA și frânarea de urgență autonomă, noile reglementări UE pentru mașinile nou-lansate necesită o „cutie neagră” cum au avioanele, semnale de oprire de urgență, sistem de detectare a oboselii șoferului, asistență pentru menținerea benzii de circulație și etilotest încorporat.