08 sept. 2022 | 13:27

Românii sunt săraci, dar nu prea? Cheltuim bani la greu, mai ales pe mâncare

ACTUALITATE
Românii sunt săraci, dar nu prea? Cheltuim bani la greu, mai ales pe mâncare

Costul traiului de zi cu zi s-a tot scumpit în ultima perioadă, fiind în crește numărul românilor care întâmpină dificultăți financiare lună de lună.

Cu toate acestea, România este lider de clasament într-o analiză care ne arată cât de mult ne place să facem cheltuieli și cumpărături. Când vine vorba despre mâncare, suntem lideri detașați în fața multor alte state, iar studiile indică faptul că rămânem în continuare fideli achizițiilor efectuate în mod tradițional, în magazinele fizice, deși cumpărăturile online sunt și ele în plină ascensiune.

Conform unei analize a companiei de investiții imobiliare CBRE, se pare că țara noastră este fruntașă în CEE la cheltuielile consumatorilor pe alimente în magazinele fizice.

Potrivit celor ce rezultă din studiul citat, deşi dintre toate ţările din regiune, Cehia şi Polonia se remarcă în ceea ce priveşte totalul cumpărăturilor online, conform previziunilor CBRE, România se află pe un trend ascendent în ceea ce priveşte comerţul electronic pe termen scurt şi mediu, în următorii 4 ani fiind estimat ca acesta să reprezinte până la 15% din totalul vânzărilor din retail.

Tot din analiză mai aflăm că spre deosebire de alte ţări din regiune, românii cumpără preponderent îmbrăcăminte şi încălţăminte, categorie care a avut cea mai mare pondere în vânzările online din România în 2021.

Cum își mai cheltuie românii banii

„Ponderea cumpărăturilor online în retailul din regiunea CEE a crescut constant în ultimii ani. Pandemia a fost impulsul care a accelerat şi mai mult această evoluţie şi care va continua să dicteze ritmul de dezvoltare în următorii ani. Cele mai populare categorii de bunuri achiziţionate online includ electronicele, cu o cotă de piaţă de 14%, hainele şi încălţămintea, care reprezintă 10% din totalul achiziţiilor.

Trebuie adăugat că, exceptând anul pandemic 2020, cumpărăturile offline sunt, de asemenea, în creştere, iar previziunile pentru acest segment sunt şi ele optimiste.

Cea mai largă categorie de bunuri achiziţionate în magazinele tradiţionale o reprezintă mâncarea.

Cota sa actuală în regiunea CEE este de 59%, fiind una dintre categoriile cu cea mai rapidă creştere, alături de electronice şi articolele din categoria sănătate şi frumuseţe. Produsele alimentare au dominat vânzările din retail în toate ţările din CEE, România fiind pe primul loc în top, cu un impresionant procent de 66% din totalul cheltuielilor consumatorilor în magazinele fizice”, a afirmat Carmen Ravon, Head of Retail Occupiers CEE, CBRE.