Românii sunt săraci, dar măcar au carduri bancare cu grămada: avem mai multe carduri decât cetățeni în țară
Mulți români se plâng constant de nivelul de trai, de dificultățile financiare pe care le înfruntă, dar acest lucru nu este nici pe departe evident, dacă analizăm cele mai recente date venite de la BNR despre digitalizarea plăților.
Românii au prins gustul cardurilor bancare și am ajuns să avem în circulație, la această oră, mai multe carduri bancare decât cetățeni. Sunt peste 20 de milioane de carduri active, ne transmit reprezentanții Băncii Naționale a României.
Românilor le place să aibă cât mai multe carduri, deși banii cam lipsesc de pe ele
Conform datelor BNR, la finele lunii iunie 2022, aveam în România nu mai puțin de 20.232.563 carduri active. Este de înțeles că, din acel moment, până în clipa de față, numărul a înregistrat o creștere, fiindcă așa este tendința, dar urmează să primim în curând de la banca noastră centrală datele actualizate pentru finele de an, și atunci vom prezenta cifrele exacte. Până la momentul respectiv, este clar că asistăm la o tendință de digitalizare a plăților, pe care românii au îmbrățișat-o cu mâinile amândouă.
Această tendință s-a evidențiat foarte puternic de curând, mai exact cu ocazia cumpărăturilor făcute de conaționalii noștri cu ocazia zilei de Black Friday. Astfel, pe 11 noiembrie 2022, s-au făcut plăți cu cardul de aproape 5 milioane de euro (24.394.295 lei). Aici sunt incluse atât magazinele online, cât și plățile efectuate de românii noștri la retailerii fizici.
Conform unei analize Global Payments, valoarea plăţilor online a înregistrat o creştere de 64% faţă de ediţia anterioară de Black Friday, în timp ce numărul tranzacţiilor a înregistrat o creştere de doar 30%. Practic, acest lucru arată că românii au cheltuit online o sumă medie mai mare decât anul trecut, când aceasta era de 321 de lei, ajungând la 403 lei, de Black Friday 2022. Cele mai multe tranzacţii s-au făcut în magazinele cu articole sportive, urmate de cele cu produse pentru animalele de companie. Valoarea tranzacţiilor online a fost foarte apropiată, românii cheltuind, în medie, 300 de lei pe articole sportive şi 287 de lei pe produse pentru prietenii lor necuvântători.