25 ian. 2022 | 10:31

Românii, dornici de credite la bancă: ce își cumpără cel mai mult în rate, nu te-ai aștepta

ACTUALITATE
Românii, dornici de credite la bancă: ce își cumpără cel mai mult în rate, nu te-ai aștepta

Românii nu se feresc de rate la bancă, carduri de credit și împrumuturi de orice fel. Aceasta nu este neapărat o problemă. Un pic ciudat este motivul pentru care își fac respectiva datorie pe termen lung.

Credex IFN, o instituție financiară nebancară, a publicat o analiză pe marginea creditării românilor. În acest context, a ajuns la concluzia că cea mai cumpărată categorie de produse prin credit în 2021 a fost cea a telefoanelor mobile. Nu mai puțin de 56 de milioane de lei s-au creditat anul trecut pe acest subiect. Analiza s-a bazat pe un studiu la nivel național realizat în rețeaua magazinelor Altex, Media Galaxy și Mobexpert.

Românii vor telefoane scumpe, cu orice preț

„Anul trecut, cea mai cumpărată categorie de produse, prin credit, a fost reprezentată de cea a telefoanelor mobile, cu peste 56 milioane de lei finanţare. Apoi, televizoarele şi laptopurile au fost în topul listei de cumpărături, în rate, pentru români. Acestea au fost urmate de alte categorii precum maşini de spălat rufe şi vase, aparate frigorifice şi electrocasnice mari de gătit (cuptoare, plite etc). Categoria mobilier ocupă şi ea un loc important în clasament, situându-se pe locul al 7-lea, înaintea expresoarelor de cafea, aparate de aer condiţionat sau centrale termice.”, arată analiza.

Ca referință, valoarea totală a creditelor pentru bunuri de consum în 2021 a fost de peste 161 de milioane de lei, în creștere cu nu mai puțin de 64% față de 2020. Astfel, discutăm de un alt domeniu care și-a revenit în al doilea an al pandemiei. Românii s-au simțit mai confortabil să cheltuie bani pe care nu-i au.

„Acest clasament reflectă preferinţele românilor în ceea ce priveşte cumpărăturile de produse electro-IT şi mobilier. Rezultatele topului ne arată că românii sunt interesaţi de tehnologie şi că investesc în cele mai noi modele de telefoane, TV-uri Smart sau mobilier nou pentru confortul locuinţei. Achiziţia de produse prin credit rămâne o opţiune pentru mulţi dintre clienţii din retail.”, a declarat Traian Baicu, Director General Credex IFN, principalul finanțator de credite pentru retailerii menționați mai sus.

„Perioada medie de creditare este de 22 luni iar valoarea creditului mediu de 3.100 lei. În ceea ce priveşte profilul clienţilor, atât bărbaţii cât şi femeile au fost interesaţi de produsele electro-IT, respectiv 52% bărbaţi şi 48% femei. Vârsta medie a clientului care a accesat un credit pentru bunuri de consum este de 39 ani.”, au concluzionat realizatorii studiului.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele