Rețelele sociale se duc în cap: această platformă a pierdut 15 miliarde de dolari
Rețelele sociale au probleme, întrucât acțiunile acestora scad brusc. Au șters 165 de miliarde de dolari din valoarea de piață cumulată a acestora, după avertismentul Snap privind riscul de a rata țintele de venit și profitabilitate.
Rețelele de social media se confruntă cu o încetinire a creșterii numărului de utilizatori și cu temerile legate de creșterea ratelor de dobândă.
Spre exemplu, acțiunile Snap, companie dependentă de publicitatea digitală, scad cu 40% debutul tranzacțiilor, tranzacționându-se la un minim record. Astfel, valoarea de piață a companiei este în scădere cu 15 miliarde de dolari. Aceasta este cea mai slabă evoluție zilnică din istoria companiei, scrie Reuters.
Mai mult, și alte companii majore din social media, inclusiv Meta Platforms, proprietarull Facebook, Alphabet, proprietarul Google, Twitter și Pinterest au scăderi. Așadar, sectorul înregistrează o pierdere totală de 165 miliarde de dolari.
Snap și platforme precum Facebook concurează pentru a obține bani din publicitate într-un moment dificil. Cumpărătorii de publicitate se confruntă cu o economie șubredă, dar și cu schimbări în ceea ce privește confidențialitatea, cum ar fi restricțiile de urmărire impuse de Apple, care au încetinit afacerile aflate în plină expansiune în cea mai mare parte a pandemiei.
Rețelele sociale, în picaj liber: ce se întâmplă cu Facebook
Încă din primul an de activitate, numărul de utilizatori al Facebook s-a aflat în continuă expansiune. Rețeaua socială este un viciu ce continuă să atragă un număr record de utilizatori, până într-un punct.
În 18 ani de activitate, numărul de utilizatori activi al Facebook a crescut constant. Așa a fost dintotdeauna și nu părea că acest trend se va duce vreodată în direcția opusă. Inevitabilul s-a produs însă, iar în cea mai recentă conferință pentru anunțarea rezultatelor financiare, Mark Zuckerberg a confirmat scăderea numărului de utilizatori activi zilnici. La scurt timp după, acțiunile Meta Networks, gigantul din spatele Facebook, Instagram, WhatsApp sau Oculus s-au dus în cap cu aproximativ 20%.
În ultimul trimestru fiscal din 2021, numărul utilizatorilor activi de Facebook a scăzut de la 1,93 miliarde la 1,929 miliarde. În același context, oficialii Meta au confirmat o încetinire a creșterii veniturilor din publicitate, din cauza concurenței venite dinspre TikTok și YouTube. Deși anunțul a venit destul de târziu, la finele zilei de ieri, chiar și după închiderea bursei din New York, acțiunile s-au prăbușit cu 20%, o lovitură fără precedent pentru Mark Zuckerberg. Practic, Facebook este evaluată azi cu 200 de miliarde de dolari mai puțin decât ieri.