Renault s-ar putea să fie anchetată: totul pleacă de la motorul 1.2TCe, de ce

Renault s-ar putea să fie anchetată: totul pleacă de la motorul 1.2TCe, de ce

Grupul Renault se confruntă cu acuzații care îi pot aduce destul de multe probleme.

O anchetă a publicației franceze l`Argus arăta, încă din vara lui 2017, că motorul Renault 1.2 TCe are un consum excesiv de ulei, iar asta poate duce la probleme majore pentru utilizatori.

Săptămânalul „Le Journal du Dimanche” scrie că în Franța ar putea fi declanșată o acțiune colectivă în justiție împotriva constructorului auto Renault, din cauza acelorași probleme de fiabilitate ale motorului.

De altfel, mai mulți clienți francezi se plâng de un supraconsum de ulei și, în aceste condiții, avocatul Christophe Leguevaques a decis să acționeze Renault în justiție, convins că producătorul auto era conștient de defectele motoarelor 1.2 TCe.

„Avem în vedere două lucruri: pe de o parte că Renault cunoștea problemele acestor motoare încă din 2015 și a continuat să vândă automobile cu motoare viciate… și că a făcut ceea ce se cheamă «o înșelătorie»”, afirmă avocatul Christophe Leguevaques.

Un motor cu probleme

Motorul de TCe de 1.2 litri, alimentat cu benzină, a fost montat pe 400.000 de vehicule în perioada cuprinsă între octombrie 2012 şi iunie 2016. Acest sistem de propulsie se regăseşte sub capota mai multor modele Renault, Dacia și Nissan.

Mai mult, în grupul Renault – Nissan exista o informare internă care plasa problema motorului 1.2 TCe la nivel maxim. Asta pentru că, în urma unei analize începute încă din 2014 și a numărului tot mai mare de clienți din toată Europa care au acuzat probleme, s-a constatat că propulsorul cu pricina consumă ulei mult peste normal.

Conform l`Argus, s-a încercat remedierea problemei încă de pe linia de montaj pentru mașinile vândute începând cu 2017, însă există mii de vehicule mai vechi la care pot apărea surprize extrem de neplăcute și costisitoare.

În cazul mărcii Renault pot fi afectate modelele Clio IV, Captur, Kangoo II, Megane III și Scenic III cu propulsorul menționat, iar în cel al Dacia modelele Duster, Dokker și Lodgy cu motorul 1.2 TCe. La Nissan problema poate apărea la modelele Juke, Pulsar și Qashqai dotate cu același motor sub denumirea 1.2 DIG-T.

Citește și: