04 apr. 2022 | 11:25

Războiul din Ucraina, o lovitură dureroasă pentru industria auto europeană: cum ne afectează

ACTUALITATE
Războiul din Ucraina, o lovitură dureroasă pentru industria auto europeană: cum ne afectează

Operațiunile germane ale VW, Mercedes și BMW au fost printre cele mai puternic afectate fabrici din Europa de războiul din Ucraina.

Conform unei estimări LMC Automotive, producătorii auto germani au pierdut aproximativ 150.000 de vehicule din planurile lor de producție din martie din cauza penuriei de aprovizionare ca urmare a războiului din Ucraina.

Operațiunile germane ale Volkswagen, Mercedes-Benz și BMW au fost printre producătorii cel mai puternic afectați de război, care a trimis unde de șoc prin lanțul de aprovizionare european.

Producătorii de automobile din Germania sunt afectați mai mult decât alții în mare parte din cauza proximității țării de Ucraina și a dependenței lor de aceasta pentru cablajele de cabluri, cabluri și alte componente, a declarat Jeff Schuster, președintele global pentru prognoza vehiculelor la LMC.

Unii furnizori ucraineni au reușit să continue să opereze în timpul războiului, dar invazia Rusiei în țară a lăsat mulți producători de automobile fără acces la componentele de care au nevoie.

„Veștile bune sunt că unii furnizori încă funcționează, iar unii au repornit”, a spus Schuster. „Există un anumit flux. Dar, în general, proximitatea este cea care a lăsat cu adevărat operațiunile germane expuse”.

Grupul VW, în special, a fost afectat de întreruperile lanțului de aprovizionare. LMC estimează că cinci fabrici VW au pierdut peste 10.000 de unități din producția planificată în luna martie, iar trei dintre acestea au fost nevoite să taie peste 20.000 de vehicule.

Problemele continuă

Schuster a avertizat că previziunile sunt dificile pe fondul incertitudinilor războiului, dar LMC anticipează că producătorii de automobile din Germania vor vedea nivelurile de producție din aprilie mai bine decât în ​​martie.

Producătorii de automobile precum VW s-au grăbit să găsească noi surse pentru piese care au fost întrerupte din Ucraina. Piesele respective încep să provină din alte țări est-europene, inclusiv din România și Ungaria, sau din afara Europei în întregime.

„Toate acestea necesită puțin timp, dar unul dintre lucrurile pe care le găsesc remarcabile la industrie este cât de rezistentă este și cât de rapidă se adaptează”, a spus Schuster. „Ne-am aștepta să vedem un impact mai mic în aprilie, dacă toate lucrurile se mențin așa cum sunt acum, fără alte probleme.

„Dacă ajunge să existe un fel de tratat sau rezoluție, aceasta ar fi cu siguranță o situație mai bună”.
Evoluții

Iată câteva dintre evoluțiile industriei de săptămâna trecută, care decurg din război:

  • Blocajele de aprovizionare și lipsa de cablaje au forțat Volkswagen să amâne lansarea vehiculului său electric ID5 cu o lună, până pe 6 mai, potrivit producătorului auto. ID5 este construit la o fabrică din Zwickau, Germania.
  • Se pare că Renault ia în considerare transferul de proprietate asupra companiei sale majoritare rusești AvtoVAZ unui investitor local, ca o modalitate de a părăsi Rusia. Un transfer l-ar ajuta pe producătorul de automobile să elibereze responsabilitățile legale către AvtoVAZ, a raportat Bloomberg, citând oameni familiarizați cu problema.
  • Mercedes-Benz a fost forțată să reducă producția la fabrica sa din Sindelfingen, Germania, din cauza provocărilor legate de aprovizionare legate de război, deși continuă să funcționeze. Fabrica produce modelele E-Class, S-Class și EQS ale mărcii.
  • Porsche a redus schimburile la fabricile din Zuffenhausen și Leipzig, Germania, din cauza lipsei de piese. Uzinele au funcționat la niveluri reduse săptămâna trecută, a declarat un purtător de cuvânt al Porsche.
  • Greenway, cel mai mare furnizor de infrastructură de vehicule electrice din Polonia, oferă încărcare gratuită refugiaților ucraineni care au fugit din țară. Polonia și Ucraina împart aproximativ 852 de kilometri de graniță la estul Poloniei și la vestul Ucrainei.