Producătorii auto nu țin cont de UE: cum rămâne cu „salvarea planetei”

Producătorii auto nu țin cont de UE: cum rămâne cu „salvarea planetei”

Investițiile în inițiative de sustenabilitate în acest an au scăzut la 0,85% din veniturile medii totale de la 1,22% în 2019.

Inițiativele de sustenabilitate ale producătorilor de automobile au încetinit, pe măsură ce industria auto se luptă cu provocări, de la pandemie la probleme în curs de aprovizionare, cum ar fi deficitul de cipuri, potrivit unui raport recent.

Studiul Institutului de Cercetare Capgemini a concluzionat că nivelul general de maturitate al inițiativelor de sustenabilitate nu este suficient de ridicat pentru a îndeplini obiectivul de emisii nete zero până în 2050, conform Acordului de la Paris.

Investițiile în inițiative de sustenabilitate în acest an au scăzut la 0,85 la sută din veniturile medii totale de la 1,22 la sută în 2019. Se estimează că tendința va continua până în 2026, furnizorii depășind producătorii de automobile în ceea ce privește investițiile în sustenabilitate în timpul perioadei.

Industria și-a redus amprenta de carbon cu doar 5% din 2018 și este pe cale să reducă în continuare emisiile de gaze cu efect de seră (GES) cu încă 19% până în 2030, fiind cu mult sub obiectivul de zero emisii nete.

Deși s-au îmbunătățit inițiativele privind lanțul de aprovizionare durabil și aprovizionarea responsabilă cu mediul în metale, mai puțin de 10% dintre jucătorii din industrie ar putea pretinde progrese în ambele strategii de durabilitate și se pot lăuda cu niveluri ridicate de implementare pentru inițiative de top.

Micul grup de companii care au implementat mai puternic inițiativa de reducere a GES culeg beneficiile sub forma unei creșteri a mărcii și a eficienței operaționale obținute prin creșterea transparenței de-a lungul lanțului valoric.

Industria auto trebuie să se implice mai mult

Ritmul lent de implementare a politicii se datorează mai multor factori, de la integrarea proastă a indicatorilor cheie de performanță până la provocările în colectarea și analiza datelor de durabilitate.

Doar 14% dintre companiile chestionate au spus că au folosit tehnologii și instrumente pentru a-și promova inițiativele de sustenabilitate.

Industria se află la începutul unui „deceniu crucial”, pe măsură ce impulsul pentru dezvoltarea vehiculelor complet electrice câștigă teren, a declarat șeful global al industriei auto Capgemini, Alexandre Audoin, într-un comunicat.

„În timp ce sustenabilitatea este considerată o prioritate de top, industria în ansamblu rămâne în urmă”, a spus Audoin. „Organizațiile din domeniul auto trebuie să se gândească practic la abordarea lor de sustenabilitate dacă doresc să atingă obiectivele stabilite în Acordul de la Paris 2050”.

Raportul recomandă urmărirea rapidă a trecerii la vehiculele electrice de la mașinile cu combustie, împreună cu dezvoltarea mai solidă a practicilor cuprinzătoare de sustenabilitate și a principiilor de proiectare.

O parte a acestei tranziții trebuie să fie concentrată pe oameni, a adăugat raportul, de exemplu, îmbunătățirea forței de muncă în ceea ce privește practicile durabile și crearea unei „culturi a colaborării” în jurul obiectivelor de sustenabilitate.

Descoperirea Institutului de Cercetare Capgemini vine în urma a 1.080 de sondaje efectuate de directori seniori din organizații mari, inclusiv producători de automobile cu venituri anuale de peste 1 miliard de dolari, furnizori și producători de vehicule electrice pur-play din nouă țări.