14 nov. 2022 | 13:25

Producătorii auto nu sunt de acord cu Euro 7: ce se întâmplă cu mașinile pe benzină și motorină

ACTUALITATE
Producătorii auto nu sunt de acord cu Euro 7: ce se întâmplă cu mașinile pe benzină și motorină

Reglementările vor guverna motoarele Euro 7, propulsând valul final de mașini pe benzină și diesel care vor ajunge pe piață înainte ca acestea să fie interzise efectiv de noile reguli privind emisiile în 2035.

Uniunea Europeană a propus reguli mai stricte privind emisiile pentru ultima generație de motoare cu ardere a continentului, o mișcare care vizează reducerea poluării cu particule în orașele continentului.

Blocul a spus că noile reguli pentru așa-numita generație de motoare Euro-7 ar reduce și mai mult cu aproximativ un sfert cantitatea de oxizi de azot pe care o pot emite motoarele diesel. Oxizii de azot pot deteriora tractul respirator uman, agravând condiții precum infecțiile pulmonare și astmul și pot provoca boli pulmonare cronice.

Ce presupune Euro-7

„Transportul rutier este cea mai mare sursă de poluare a aerului în orașe”, a spus UE într-un comunicat, adăugând că noile reglementări vor duce la o treime mai puține emisii de protoxid de azot până în 2035 decât permit regulile actuale. „Noile standarde Euro 7 vor asigura vehicule mai curate pe drumurile noastre și vor îmbunătăți calitatea aerului, protejând sănătatea cetățenilor noștri și a mediului.”

Adoptarea regulilor, care necesită aprobarea statelor membre și a Parlamentului European, a fost amânată de mai multe ori pe fondul unor dispute cu privire la conținutul acestora. Directori din industria auto, inclusiv Carlos Tavares, directorul executiv al Stellantis, au susținut că ultimii pași reprezintă sarcini inutile pentru industria auto și vor încetini trecerea sectorului către electrificare.

Emisiile de oxid de azot pentru motoarele pe benzină vor rămâne aceleași, permițându-le să emită 60 de miligrame pentru fiecare kilometru parcurs. Motoarele diesel vor fi, de asemenea, limitate la acest nivel, o regulă mai strictă decât cele 80 de miligrame de oxizi de azot permise în conformitate cu normele Euro-6.

Regulile propuse stabilesc, de asemenea, limite pentru emisiile de particule de la frâne și anvelope, care se vor aplica și vehiculelor electrice. Studiile au arătat că uzura frânei este una dintre cele mai mari surse de emisii din traficul rutier non-eșapament în zonele urbane.

Reacție negativă din partea grupurilor de lobby și a producătorilor de automobile

  • Ford Motor, care s-a împărțit în două divizii interne, Ford Blue pentru mașinile tradiționale cu motor cu combustie și Ford-e pentru vehiculele electrice, a declarat că regulamentul propus „are potențialul de a submina marele progres pe care l-a făcut Europa în trecerea la mobilitatea electrică. ” „Nu ar trebui să deturnăm resursele către tehnologia de ieri și să investim în schimb în emisii zero”, a spus Ford într-un comunicat. „Obiectivul nostru la Ford este clar: zero emisii până în 2030 pentru toate vehiculele de pasageri și pentru toate vehiculele Ford până în 2035.”
  • Grupul de lobby al producătorilor auto, ACEA, a declarat pentru Euro 7 că beneficiul pentru mediu al propunerii este „foarte limitat” în comparație cu costul crescut pentru vehicule.
    Acesta a numit datele propuse de implementare din iulie 2025 pentru mașini și iulie 2027 pentru camioanele grele „nerealiste, având în vedere numărul mare de modele și variante de vehicule care trebuie dezvoltate, proiectate, testate și aprobate de tip înainte de atunci”.
  • Transport & Environment, un grup de promovare a mediului, a declarat că noile standarde propuse sunt „șocant de slabe” și că Comisia Europeană „s-a alăturat lobby-ilor auto într-o mișcare care va spăla verde 100 de milioane de mașini puternic poluante vândute în deceniul până în 2035”.
  • CLEPA, asociația furnizorilor, a declarat că propunerea reprezintă un pas semnificativ înainte, dar a avertizat că detaliile tehnice trebuie finalizate cât mai curând posibil pentru a permite dezvoltarea și testarea tehnologiilor. A cerut un termen de cel puțin 24 de luni pentru implementare după aprobarea unei astfel de legislații.
  • AECC, asociația producătorilor de convertoare catalitice, a cerut, de asemenea, trecerea rapidă a pachetului final. „Ar fi regretabil ca întârzierile în procesul de adoptare să conducă la întârzieri în implementarea noilor standarde și la contribuția acestora la îmbunătățirea calității aerului”, a spus AECC.
  • VDA, asociația germană a industriei auto, a declarat că ar fi „cu greu posibil” să se implementeze Euro 7 până în 2025 pentru vehiculele ușoare și 2027 pentru camioanele grele. „Dezvoltarea și aprobarea unui sistem adecvat, cu un termen de livrare de numai un an după finalizarea așteptată a actelor delegate, pur și simplu nu este fezabilă”, a spus grupul.

Ce spun susținătorii

Susținătorii regulilor susțin că unele vehicule care vor fi puse în vânzare între 2025 și 2035 vor fi vândute pe piața second-hand și vor circula pe șosele timp de zeci de ani. Aceasta înseamnă că reguli mai stricte privind poluarea cu particule ar putea ajunge să salveze mii de vieți, spun ei.

Regulile, care fac parte din Acordul ecologic european care vizează să pună economia continentului pe o bază durabilă, vor dezvolta standarde mai stricte de emisii pentru toate mașinile, camionete, camioane și autobuze pe benzină și diesel.

Blocul a ajuns la un acord de referință luna trecută pentru a interzice efectiv noile mașini cu motor cu combustie din 2035, forțând companiile să-și revizuiască gama. Împingerea prezintă riscuri pentru ocuparea forței de muncă și accesibilitatea vehiculelor, a declarat săptămâna trecută comisarul UE pentru piața internă Thierry Breton, un semnal că o întârziere în politica poate fi posibilă în 2026.