Posibile probleme pentru Volkswagen: ce se întâmplă cu fabricile sale

Posibile probleme pentru Volkswagen: ce se întâmplă cu fabricile sale

Compania își va baza temporar furnizarea de energie pe planuri de energie pe cărbune pentru mai mult timp, a spus CEO-ul Herbert Diess.

Riscurile aprovizionării cu gaz din războiul din Ucraina reprezintă o amenințare serioasă pentru fabrica principală a Volkswagen din Wolfsburg, a declarat CEO-ul Grupului VW, Herbert Diess.

În consecință, VW își va baza temporar aprovizionarea cu energie pe centrale electrice pe cărbune pentru mai mult timp, a declarat CEO-ul Herbert Diess.

VW își transformă în prezent centrala electrică de la sediul central din Wolfsburg la gaz, care este opțiunea mai ecologică pe termen lung.

Gazprom din Rusia a întrerupt aprovizionarea cu gaze către Polonia și Bulgaria săptămâna trecută și a amenințat că va face același lucru și cu alte țări, declanșând represalii pentru sancțiunile occidentale impuse pentru invazia Ucrainei de către Moscova.

Mercedes-Benz a spus că este în căutarea unor alternative energetice în cazul în care Rusia reduce livrările de gaze și că lucrează îndeaproape cu autoritățile germane pentru a asigura aprovizionarea cu energie.

Volkswagen vrea să se dezvolte

Producătorul auto va cumpăra sistem-on-a-chip al Qualcomm, dezvoltat special pentru conducerea automată, pentru toate mărcile sale.

Grupul Volkswagen a stabilit un parteneriat cu producătorul american de cipuri Qualcomm pentru a dezvolta tehnologie de conducere automată, a informat Handelsblatt.

Producătorul auto va folosi sistemul pe cip Qualcomm, dezvoltat special pentru conducerea automată, pentru toate mărcile sale din întreaga lume începând cu 2026, a spus ziarul, citând surse ale companiei.

Surse spun că afacerea va costa VW aproximativ 1 miliard de euro, contractul urmând să fie valabil până în 2031.

CEO-ul Grupului VW, Herbert Diess, a călătorit la sediul Qualcomm din San Diego la mijlocul lunii aprilie, unde companiile au fost de acord cu condițiile acordului, a spus Handelsblatt.

BMW, General Motors și Stellantis sunt printre alți producători auto care fac echipă cu Qualcomm pentru funcții software avansate.

Alegerea de către VW a Qualcomm ca partener pentru conducerea autonomă a surprins observatorii din industrie. Ei se așteptau ca producătorul auto să se alăture Mobileye, partenerul său tehnologic de lungă durată, a spus Handelsblatt.

Mercedes-Benz colaborează cu Nvidia pentru a dezvolta în comun o nouă platformă de calcul puternică pentru vehicule, capabilă să suporte orice, de la actualizări de software over-the-air până la tehnologia mașinilor fără șofer.

Citește și: