Porsche face concurență Tesla pe mașini electrice: sute de milioane, investiți într-un domeniu cheie
Investiția în Group14 Technologies vine după ce Porsche și-a ridicat obiectivele de vânzări de vehicule electrice pentru 2030 la peste 80% din livrările globale.
Porsche, care planifică o creștere rapidă a vânzărilor de vehicule electrice în acest deceniu, a declarat că a preluat conducerea unei runde de finanțare de 400 de milioane de dolari (380 de milioane de euro) pentru Group14 Technologies, un furnizor de materiale silicon-carbon pentru bateriile mașinilor electrice.
Porsche a condus runda din seria C și i s-au alăturat alți investitori financiari și strategici, inclusiv OMERS Capital Markets din Canada și partenerii de decarbonizare susținuți de BlackRock, potrivit unui comunicat.
Group14 a declarat că intenționează să deschidă oa doua fabrică la scară comercială în SUA pentru a ține pasul cu cererea clienților precum Cellforce Group, o societate mixtă susținută de Porsche.
Group14 furnizează materiale avansate pentru bateriile litiu-siliciu, despre care startup-ul susține că pot oferi performanțe cu 50% mai mari și o autonomie mai lungă decât bateriile litiu-ion obișnuite.
Porsche investește în viitor
„Celulele bateriei sunt camera de ardere a viitorului”, a declarat vicepreședintele Porsche, Lutz Meschke, într-un comunicat. „Investim în dezvoltarea de noi celule de înaltă performanță cu Cellforce și în producția de module de baterii. Drept urmare, Porsche a decis să colaboreze cu Group14 Technologies”.
Finanțarea vine la doar câteva săptămâni după ce CEO-ul Porsche, Oliver Blume, a declarat că marca de lux intenționează ca peste 80% din vânzările sale globale să fie complet electrice până în 2030.
Porsche a demonstrat o performanță robustă la începutul anului. În primele trei luni ale anului 2022, compania și-a crescut atât veniturile din vânzări, cât și profitul operațional, comparativ cu primul trimestru al anului precedent. Veniturile din vânzări au crescut de la 7,73 la 8,04 miliarde de euro, iar profitul operațional de la 1,26 la 1,47 miliarde de euro. Aceasta este o creștere de 4,1 și, respectiv, 17,4%. Rentabilitatea vânzărilor s-a îmbunătățit de la 16,2 la 18,2 la sută.
„În ciuda tuturor provocărilor globale, suntem încă pe drumul cel bun”, spune Lutz Meschke, vicepreședinte și membru al Comitetului executiv responsabil pentru finanțe și IT la Porsche AG. „În primul trimestru, Porsche a beneficiat în special de un mix puternic de vânzări, de o creștere disproporționată în celelalte segmente de afaceri și de efecte valutare pozitive. Din cauza multor provocări externe pe care nu le putem influența, este dificil să oferim o perspectivă. Cu toate acestea, urmărim o rentabilitate a vânzărilor de cel puțin 15% în exercițiul financiar 2022.”