Pasajul Unirii, prin care trec milioane de mașini, construit în 34 de zile: a fost cândva mândria socialismului, iar acum, ruina capitalismului de cumetrie

Pasajul Unirii, prin care trec milioane de mașini,  construit în 34 de zile: a fost cândva mândria socialismului, iar acum, ruina capitalismului de cumetrie

Unul dintre cele mai traversate pasaje din București, Pasajul Unirii a fost construit în doar 34 de zile. Află de ce urmează acesta a fi închis, dar și ce reprezintă el pentru traficul bucureștean.

Acest pasaj poate fi regăsit în centrul Capitalei, fiind una dintre cele mai traversate căi din întregul oraș. Pasajul reprezintă legătura dintre sudul, centrul și nordul Bucureștiului, zilnic fiind traversat de mii de mașini. Ceea ce nu știu toți șoferii care trec pe acolo este faptul că pasajul a fost construit în doar 34 de zile.

Încă din anii ’80, acest pasaj reprezenta o necesitate tot mai mare pentru cea mai aglomerată zonă a orașului, astfel că autoritățile au decis demararea construcției unui pasaj subteran care să fluidizeze traficul din zona Piața Unirii.

Pasajul Unirii este cel mai lung pasaj din București, având o lungim de 900 de metri, iar din aceasta, 600 de metri sunt acoperiți. Pasajul este prevăzut cu 4 benzi de circulație, sistem de monitorizare a traficului, dar și sistem de ventilație.

Pasajul Unirii urmează a fi închis

Acesta a fost realizat de către Ministerul Construcțiilor Industriale. Cel care era ministrul Construcțiilor Industriale, Ion C. Petre, a dorit să se afle cât mai aproape de construcția pasajului, astfel că a locuit într-un container care se afla în mijlocul construcției pentru a se asigura că aceasta se desfășoară conform planurilor.

Construcția a fost realizată în doar 34 de zile, fiind un record atât pentru acele vremuri cât și pentru actualele vremuri, raportate la „viteza” cu care alte construcții sunt finalizate în prezent. Cu toate acestea, la aceste 34 de zile se mai adaugă și cele câteva luni, timp în care au fost efectuate operațiunile de pregătire.

În realitate, după aproximativ șase luni, pasajul care traversează două magistrale de metrou și râul Dâmbovița, era inaugurat în data de 6 iunie 1987. După aproape patru decenii, Pasajul Unirii urmează a fi închis însă. Mai concret, în vara lui 2022 acesta urmează a fi închis din cauza gradului crescut de degradare pe care îl prezintă.

Autoritățile au luat la cunoștință acest lucru încă din anul 2017, atunci când expertiza realizată arăta că planșeul pasajului se află la un nivel de risc de gradul 4 din maximum de 5.

Citește și: