Netflix se prăbușește, dar asta poate fi o veste bună pentru unii români: ce s-ar putea întâmpla cu abonamentele, de fapt

Netflix se prăbușește, dar asta poate fi o veste bună pentru unii români: ce s-ar putea întâmpla cu abonamentele, de fapt

Gigantul Netflix traversează o perioadă deloc favorabilă în plan financiar, dar și din perspectiva cotei de piață. Pe de-o parte, scade puternic numărul abonaților, iar pe de alta, acțiunile companiei, dar și valoarea ei bursieră se depreciază considerabil.

În cel mai nou raport financiar al companiei, cei de la Netflix consemnează faptul că se confruntă cu o scădere a numărului de abonați. Conform datelor oficiale, pe primul trimestru din 2022, a pierdut 200.000 de abonaţi, iar estimările pentru cel de-al doilea trimestru indică pierderi de încă 2,5 milioane de abonaţi.

Este pentru prima dată în ultimul deceniu când gigantul Netflix se confruntă cu o problemă atât de acută pe piața de streaming video, pe care o domină.

Veștile rele continuă, cu bursa. Pe Wall Street, acolo unde compania e listată, se consemnează pierderi la valoarea acțiunilor. Conform raportului citat, valoarea acţiunilor sale pe Wall Street au scăzut cu 26%. Acest lucru a adus după sine o pierere de 40 de miliarde de dolari din valoarea bursieră.

Cei de la Netflix pun aceste evoluții negative pe seama conflictului militar din Ucraina, dar și pe fondul înrăutățirii situației economice, la nivel global. Inflația din ultima perioadă, care a scumpit principalele bunuri și servicii de bază pentru traiul oamenilor, ar putea sta la baza acestor performanțe negative pentru Netflix.

Scad prețurile la abonamentele Netflix?

Acesta fiind contextul, există voci în rândul analiștilor economici și consultanților în publicitate care afirmă că următorul pas pe care compania îl va face va fi să reducă prețurile. Astfel, Netflix ar putea să atragă mai mulți noi clienți și să se asigure că actualii nu vor renunța la abonamente.

Datele oficiale indică faptul că nici concurența nu se descurcă prea bine, deși acolo se consemnează pierderi ceva mai mici decât în cazul Netlix. De exemplu, Roku a pierdut peste 6%, Walt Disney s-a depreciat cu 3% şi Warner Bros Discovery cu 2%.

Citește și: