Ministrul Grindeanu: „TAROM riscă să se desființeze”. Cum poate fi salvată cea mai veche companie aeriană din România
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, susține că situaţia economică a Tarom „nu este una fericită”, iar dacă nu este pus în aplicare planul de redresare pe care ministerul de resort şi Comisia Europeană l-au agreat, există riscul falimentării companiei de transport aerian, avertizează oficialul român.
Tarom, la un pas de faliment
Sorin Grindeanu semnalează că TAROM riscă să se desfiinţeze, dacă nu respectă planul de redresare stabilit cu oficialii Comisiei Europene. Potrivit ministrului din Cabinetul Ciucă, indiferent care este conducerea Tarom, compania aeriană trebuie să urmărească pas cu pas respectivul plan, pentru a putea fi salvată.
„Situaţia economică a Tarom nu e una fericită. Dar statul român, în speţă Ministerul Transporturilor, a agreat împreună cu Comisia Europeană un plan, ca să avem o şansă să salvăm compania noastră naţională de transport aerian. Trebuie să punem în aplicare acest plan pe care conducerea Tarom, indiferent care e ea, trebuie să-l urmărească pas cu pas”, a explicat ministrul Transporturilor.
Ministrul Transporturilor, despre greva sindicaliștilor și situația economică
Referitor la ameninţările sindicaliştilor din Tarom cu greva generală, Grindeanu a afirmat că există discrepanţe majore privind salarizarea în interiorul companiei: „Eu spun că, în acest moment, există discrepanţe majore de salarizare în interiorul Tarom. Există categorii în interiorul Tarom de personal angajat care este la nivelul de salarizare al unor companii care se află pe profit şi mari companii internaţionale. Dar, totodată, există un procentaj foarte mare din angajaţii Tarom care se află la salariul minim pe economie. M-aş fi aşteptat în primul rând (…) să discutăm despre acea categorie, nu cu mine, cu cei care se află la conducerea Tarom”.
Planul de redresare agreat de Comisia Europeană, colac de salvare pentru compania aeriană
Ministrul român a mai subliniat că orice abatere de la acest plan agreat de Comisia Europeană va fi un dezastru pentru Tarom: „Dacă ne uităm în jurul României, singurele companii de transport aerian naţionale care au rămas pe piaţă sunt Tarom şi Lot-ul polonez. În rest, toate au fost închise, toate sunt falimentare. (…) Şi aş face un apel la înţelepciune la toată lumea. Nimeni nu vrea să intre în acel scenariu pesimist pentru compania” noastră. Citește și Compania Națională Aeroporturi București are un nou director. Cine este Păun Sorin Radu.