Meta luptă cu dezinformarea și propaganda rusească: care e următorul pas al companiei ce deține Facebook
Meta luptă cu dezinformarea făcută de Rusia. Astfel, compania care ceține Facebook a eliminat campanii de hacking, rețele de influență și operațiuni de înșelătorie, în contextual războiului din Ucraina.
Conform unui raport publicat recent de compania de social media, aceasta analizează pașii ce urmează a fi făcuți pentru a aborda dezinformarea din partea paginilor guvernului rus.
”Ne revizuim în mod constant politicile în funcție de evoluția situației de pe teren și acum revizuim în mod activ pașii suplimentari pentru a aborda dezinformarea și falsurile care vin de pe paginile guvernului rus”, a declarat președintele pentru afaceri globale al Meta, Nick Clegg.
Meta luptă cu Rusia
Printre măsurile pe care Rusia le-a luat în contextul invaziei din Ucraina, menționăm că Moscova a interzis Facebook și Instagram și a obstrucționat Twitter prin încetinirea serviciului. În acest sens, Twitter a declarat săptămâna aceasta că nu va amplifica și nu va recomanda utilizatorilor conturi guvernamentale rusești.
Mai mult, în primul său raport trimestrial referitor la pericole, Meta a spus că hackeri cu legături cu guvernele din Rusia și Belarus s-au implicat în spionaj cibernetic și operațiuni de influență online ascunse, inclusiv o operațiune de influență legată de KGB-ul din Belarus. Potrivit aceluiași raport, au fost și alte încercări continue din partea rețelelor pe care le-a perturbat anterior. Aici sunt incluse și eforturi suplimentare ale Ghostwriter de a sparge conturile de Facebook aparținând unor zeci de militari ucraineni.
Meta a mai menționat că a eliminat, de asemenea, o rețea de aproximativ două sute de conturi operate din Rusia care se coordonau pentru a raporta în mod fals oamenii, mai ales în Ucraina și Rusia, pentru încălcări precum discursul instigator la ură sau agresiunea.
Compania a spus că a eliminat, de asemenea, zeci de mii de conturi, pagini și grupuri care încercau să folosească războiul din Ucraina pentru a înșela utilizatorii și a face bani conducând oamenii către site-uri web pline de anunțuri sau de vânzări de mărfuri.