01 dec. 2022 | 12:25

Mercedes, un pionier în Europa: cum revoluționează parcările împreună cu Bosch

ACTUALITATE
Mercedes, un pionier în Europa: cum revoluționează parcările împreună cu Bosch

Serviciul vine după ce Germania a adoptat o lege care permite conducerea autonomă de Nivel 4, fără implicare umană, în zone de operare definite ale spațiilor publice.

Mercedes-Benz și Robert Bosch au primit aprobarea pentru un software complet automatizat de parcare automată, care permite mașinilor să se conducă singure într-un loc de parcare rezervat în prealabil într-o parcare a Aeroportului Stuttgart.

Software-ul se bazează pe comunicarea cu senzorii din locația de parcare pentru a detecta obstacolele în calea sa și, deocamdată, a fost aprobat doar de către autoritatea germană de transport KBA pentru utilizare într-o parcare din Aeroportul Stuttgart care este echipată cu tehnologia, a spus Bosch într-un comunicat.

Funcția va fi disponibilă pentru clienții Mercedes care dețin o Clasă S sau EQS produse din iulie 2022, a spus Mercedes.

Cele două companii au primit aprobarea în 2019 pentru a începe să utilizeze sistemul automatizat de parcare cu valet la parcarea Muzeului Mercedes-Benz și cooperează la dezvoltarea parcării complet automatizate fără șofer din 2015.

Premieră în Europa

Proprietarii de mașini își pot rezerva un loc de parcare din timp printr-o aplicație și își pot lăsa vehiculul într-o zonă de predare. De îndată ce ies, mașina se va conduce singură la locul său și poate fi chemată din nou prin intermediul aplicației, potrivit comunicatului Bosch.

Germania a adoptat o lege în iulie anul trecut care permite conducerea autonomă de Nivel 4, fără implicare umană, în zonele de operare definite ale spațiilor publice.

Germania dorește să ajungă din urmă în domeniul conducerii autonome, o tehnologie care ar putea remodela industria transporturilor, dar este enorm de complexă și costisitoare. Cele mai mari progrese de până acum au fost făcute de Waymo și Cruise în S.U.A. precum și Baidu din China.

Legislația permite autonomie de Nivel 4 – adică un vehicul care se poate conduce singur în anumite condiții. Pentru ca o mașină să se califice, Germania cere ca o ființă umană să o poată închide în caz de probleme, fie stând în ea, fie accesând-o de la distanță, potrivit proiectului de lege.