Mercedes pierde în fața rivalului tradițional: ce s-a întâmplat
Pentru prima dată în cinci ani BMW și-a depășit rivalul german.
Mercedes-Benz a vândut 2,05 milioane de vehicule de pasageri la nivel global în 2021, pierzându-și coroana de „brandul de lux cel mai bine vândut la nivel mondial” în favoarea BMW.
Este pentru prima dată în cinci ani când marca BMW a vândut mai mult Mercedes.
Vânzările de mașini de pasageri marca Mercedes au scăzut cu 5%, până la 2,05 unități anul trecut, a declarat Daimler. Volumul a scăzut cu 25% în al patrulea trimestru, deoarece deficitul de semiconductori a continuat să afecteze oferta.
Marca BMW a vândut un record de 2,2 milioane de vehicule în 2021, a declarat producătorul auto.
Vânzările de hibride plug-in și vehicule complet electrice la Mercedes au crescut cu 69 la sută pentru a atinge un nou maxim la 227.458 de unități, dintre care 48.936 au fost mașini Mercedes-Benz EQ complet electrice.
Mercedes a declarat că a primit 16.370 de comenzi pentru sedanul său de lux complet electric EQS, ale cărui vânzări cu amănuntul au început în decembrie.
Numerele de vânzări pentru Mercedes nu includ marca Smart sau autoutilitarele comerciale ușoare. Totalul BMW este doar pentru marca omonimă și exclude mărcile Mini și Rolls-Royce ale grupului.
Anul 2022 rămâne volatil
Mercedes a transmis un avertisment pentru 2022, spunând că „situația aprovizionării cu semiconductori rămâne volatilă și se preconizează că penuria va avea un impact asupra trimestrelor următoare în ceea ce privește producția și vânzările”.
Producătorii de automobile au acordat prioritate producției de vehicule cu marjă mai mare în timpul penuriei de cipuri, iar Mercedes a spus că livrările au crescut brusc pentru Clasa S 40% și vehiculele de ultimă generație de la Maybach 51% și Mercedes-AMG 17%.
Pe regiuni, vânzările Mercedes au scăzut cu 11% în Europa, cu 25% în Germania; 1,6% în Asia, cu o scădere de 2% în China; dar a crescut cu 0,3% în America de Nord, inclusiv o creștere cu 0,4% în S.U.A.
Mercedes a spus că se așteaptă să-și atingă obiectivul de reducere a emisiilor din UE pentru 2021 și să evite amenzile „pe baza calculelor interne”.
Acesta a spus că este de așteptat o scădere suplimentară a emisiilor flotei sale în 2022, deoarece vânzările de vehicule electrificate cresc.
Vânzările de autoutilitare comerciale au crescut cu 2,6%, până la 334.210 de unități, a spus Mercedes, inclusiv peste 9.000 de autoutilitare complet electrice.
Daimler a fost împărțită în două companii, Daimler Trucks pentru vehicule comerciale și Mercedes-Benz Group, pentru autoturisme. Schimbarea numelui a fost ratificată în octombrie și intră în vigoare la 1 februarie.