Mercedes lucrează la ceva măreț: mașina SF adusă din Formula 1
Mercedes a vândut toate cele 275 de unități planificate pentru producție la un preț de 2,7 milioane de dolari.
Versiunea de producție a hipermașinii Mercedes-AMG One, care a avut nevoie de cinci ani pentru a fi dezvoltată, folosește un sistem de propulsie hibrid inspirat de Formula 1 pentru a produce 1.049 CP dintr-un motor pe benzină de 1,6 litri asociat cu patru motoare electrice.
One a fost prezentat pentru prima dată ca un concept numit Project One la Salonul auto de la Frankfurt din 2017, iar de atunci Mercedes a vândut toate cele 275 de unități planificate pentru producție la un preț de 2,7 milioane de dolari.
Mercedes a spus că s-a confruntat cu provocări tehnice descurajante pentru a aduce în producție motorul central, cu tracțiune integrală One și a dat de înțeles că proiectul nu este sigur că va fi finalizat.
„Provocările tehnice imense de a face un grup motopropulsor de Formula 1 modern, potrivit pentru utilizarea rutieră de zi cu zi, ne-au împins fără îndoială la limitele noastre”, a declarat Philipp Schiemer, președintele Mercedes-AMG, într-un comunicat de presă.
„Pe durata perioadei de dezvoltare, mulți s-ar fi gândit că proiectul ar fi imposibil de implementat”, a spus el, adăugând că și clienții „au trecut prin suișuri și coborâșuri în cursul dezvoltării”.
CEO-ul Mercedes-Benz, Ola Kallenius, se pare că a fost de acord, spunând luna trecută, în ziua pieței de capital a Mercedes, că managementul trebuie să fi fost „beat” când a dat undă verde proiectului.
Chiar dacă One utilizează tehnologia de ardere pentru a atinge niveluri fără precedent de putere și performanță pentru un vehicul Mercedes, viitoarele modele AMG vor fi aproape sigur complet electrice. Mercedes a dezvoltat o platformă electrică dedicată numită AMG.EA pentru astfel de modele.
Modelele viitoare vor fi electrice
În afară de provocarea generală de a îmblânzi un tren de rulare de Formula 1 pentru șosea, principala dificultate a fost posttratarea gazelor de eșapament, a declarat Jochen Hermann, director tehnic Mercedes-AMG. „Proiectul a fost parțial un blestem și o binecuvântare în același timp”, a spus Hermann. — Dar am mers pe cărarea pietroasă.
Pentru a se conforma cu reglementările Euro 6 privind poluarea, sistemul de tratare a gazelor include patru convertoare catalitice metalice, două convertoare catalitice ceramice și două filtre de particule – și un amortizor de titan.
În cele din urmă, One are emisii de CO2 de 198 de grame pe km – echivalent cu cele ale unui SUV premium nehibrid – cu o eficiență a combustibilului de 8,7 litri/km sau 27 m.p.g., spune Mercedes.
Sistemul de propulsie al lui One se bazează pe un motor pe benzină cu un singur turbocompresor de 1,6 litri, cu 6 cilindri, cu patru arbori cu came în cap. Arcurile supapelor pneumatice, mai degrabă decât cele manuale, îi permit să atingă 11.000 rpm. Turbo este acționat direct de un motor electric de 90 de kilowați.
Avantajul major al acestui aranjament este răspunsul mai rapid de la ralanti pe toată gama de turații, a spus Mercedes, iar presiunea de supraalimentare poate fi menținută chiar și atunci când șoferul ia un picior de pe pedala de accelerație. În plus, turbocompresorul electric poate acționa ca un generator pentru a încărca bateria sau a alimenta motoare electrice de pe puntea față sau conectate la motorul propriu-zis.
Perfomanță
Mercedes spune că motorul electric al motorului, care este conectat la arborele cotit, are o putere de 120 de kilowați.
One este cu tracțiune integrală, care este activată de cele două motoare de 120 kW de pe puntea față, care permite distribuția individuală a cuplului sau vectorizarea cuplului. De asemenea, motoarele recuperează până la 80% din energie din frânare pentru a încărca bateria.
Bateria de 8,4 kilowați-oră permite o autonomie doar electrică de 18 km și se află în spatele punții față. Sistemul electric funcționează la 800 de volți, o caracteristică observată doar la câteva vehicule de drum, ceea ce permite diametre mai mici ale cablurilor și, astfel, reduce greutatea.
Proprietarii pot folosi șase moduri de conducere, de la complet electric la „Strat 2”, despre care Mercedes spune că este doar pentru uz pe pistă și imită calificarea în Formula 1, rulând toate motoarele la putere maximă.
One este construit în jurul unei monococi din fibră de carbon, cu motorul și transmisia portante și susținând suspensia multilink spate.
Roțile din față sunt de 19 inchi și circulă cu anvelope Michelin 285/35 special dezvoltate, în timp ce roțile din spate sunt de 20 de inchi pe anvelope 335/30. Silueta lui One este încorporată în designul peretelui lateral.
Modelat după Formula 1
Influența Formulei 1 se reflectă și în designul caroseriei din fibră de carbon a lui One. Acoperișul are o admisie mare de aer pentru a direcționa fluxul de aer către motor care se îngustează până la o aripă verticală. O varietate de conducte și orificii de ventilație direcționează aerul în jurul caroseriei și al șasiului, despre care Mercedes spune că începe să genereze forță aerodinamică la 50 km/h.
Partea din spate are un difuzor din două piese și o aripă retractabilă, precum și o evacuare luată direct din Formula 1. Toate ajutoarele aerodinamice sunt dinamice și controlate hidraulic pentru a ajusta forța de apăsare după cum este necesar în trei moduri: autostradă, pistă și „Reducere a rezistenței la curse”. Sistem” pentru viteza maximă, limitată la 352 km/h.
În interior, Mercedes spune că tema este „fără stil”, ceea ce înseamnă că funcția are prioritate. „Designul este o sinteză a limbajului formei sculpturale și a designului de curse fără compromisuri”, a spus producătorul auto. Reglările se fac în primul rand la pedala și la volan, deoarece scaunele sunt în mare parte fixate pe loc.
Alte dotări interioare includ o cameră spate în loc de oglindă, geamuri electrice, aer condiționat și scaune cu circulație a aerului.