Mașinile electrice au o slăbiciune majoră: de ce vor costa întotdeauna mai mult ca vehiculele „clasice”
Vehiculele electrice vor fi întotdeauna mai scumpe decât mașinile echivalente cu motor cu ardere internă, potrivit vicepreședintelui american Honda, Dave Gardner.
Acest lucru se datorează bateriilor litiu-ion care sunt cel mai frecvent utilizate în vehiculele electrice de pe piață astăzi, a declarat Gardner pentru The Drive.
„Noi nu credem cu adevărat că tehnologia actuală litiu-ion este soluția pe termen lung”, a spus Gardner, arătând în schimb către tehnologia bateriei cu stare solidă care este încă în dezvoltare pentru a fi „schimbatorul jocului” pentru producator auto. Separat, Mercedes-Benz a mai spus în aprilie a acestui an că vehiculele electrice sunt încă semnificativ mai scumpe decât vehiculele ICE.
Deși bateriile cu stare solidă mai au ceva de parcurs înainte de lansarea producției de masă și, prin urmare, „nu sunt pe la colț”, Honda le dezvoltă în mod activ și a sporit eforturile de cercetare și dezvoltare pentru acestea, iar producătorul auto va încerca să realizeze mici teste la scară mică, conform raportului.
Producătorii experimentează
Aceste teste sunt în creștere, Honda anunțând că va investi 310 milioane dolari într-un proiect experimental de linie de producție pentru a evalua producția în masă a bateriilor cu stare solidă.
Dincolo de Honda, întreaga industrie auto se confruntă cu problema costurilor, deoarece problemele lanțului de aprovizionare ar putea diminua reducerile de costuri deja făcute pentru bateriile litiu-ion, care au început de la 1.200 USD per kWh, ajungând la 132 USD pe kWh în ultimul deceniu.
Reducerile suplimentare ale costurilor bateriilor vor trebui să provină din materii prime mai ieftine, mai degrabă decât din eficiența îmbunătățită a bateriei în sine și, având în vedere problemele legate de lanțul de aprovizionare menționate mai sus, este puțin probabil să se găsească materii prime pentru baterii.
Aceasta înseamnă că prețurile actuale pentru vehiculele electrice ar putea fi la fel de scăzute pe cât pot fi în prezent și, având în vedere acest lucru, opinia lui Gardner că bateriile cu stare solidă va fi punctul de cotitură care trece pragul prețului pe kWh ar putea fi probabilă, potrivit la raport.