21 mart. 2022 | 13:25

Maserati nu pierde timpul: ce se întâmplă cu producția brandului premium

ACTUALITATE
Maserati nu pierde timpul: ce se întâmplă cu producția brandului premium

Maserati va vinde numai mașini complet electrice din 2030 și va lansa ultimele două modele noi cu variante de motor cu ardere internă în 2023.

CEO-ul Davide Grasso a declarat că marca de lux Stellantis se va electriza mai repede decât plănuise inițial din cauza schimbării gusturilor consumatorilor.

„Observam o accelerare puternică a cererii venite de la clienții noștri”, a declarat Grasso. „Cred că orice cerere de motoare cu ardere internă după 2030 va fi reziduală”, a adăugat el.

El a spus că ritmul cererii este diferit în diferite regiuni, dar că este o tendință globală.

Maserati va lansa noile generații ale SUV-ului mare Levante și ale sedanului mare Quattroporte ca mașini complet electrice abia în 2025. Acestea vor oferi capacitatea de conducere autonomă de Nivelul 3.

plan maserati

Marca va oferi modelelor sale electrice cu baterie insigna Folgore

Directorul comercial al Maserati, Bernard Loire, a declarat că marca va lansa anul viitor variante Folgore (fulger în italiană) ale noului coupe GranTurismo și GranCabrio decapotabil, împreună cu varianta complet electrică a SUV-ului de dimensiuni medii Grecale, a cărui variantă de motor cu ardere internă va fi dezvăluită săptămâna viitoare.

GranTurismo și GranCabrio vor avea și variante de motor cu combustie.

Marca a anunțat câteva cifre pentru GranTurismo Folgore, inclusiv o putere maximă de peste 1.200 CP. A spus că toate modelele sale Folgore vor veni cu tracțiune integrală ca standard pentru a gestiona mai bine acest nivel de putere. Versiunile cu tracțiune spate nu sunt planificate, dar nu sunt excluse.

Maserati va lansa, de asemenea, anul acesta un roadster derivat al coupe-ului său MC20 care a fost scos la vânzare vara trecută cu un nou motor V-6 de 3,0 litri, denumit Nettuno. Livrând 630 CP și cu un preț de pornire de 216.000 de euro în Italia, MC20 este cel mai puternic și cel mai scump model al lui Stellantis.

Maserati a declarat că a livrat 200 de unități ale coupe-ului MC20 anul trecut și că producția din 2022 este complet epuizată.

Până în 2025, Maserati va adăuga și o variantă Folgore la MC20. Marca nu a spus dacă varianta alimentată cu baterii va fi oferită ca coupe sau roadster sau ambele.

Sedanul de dimensiuni medii Ghibli nu va fi înlocuit deoarece clienții de lux se îndreaptă către SUV-uri, a spus marca.