Luxul, la mare căutare: singurul domeniu care bubuie și în timpul războiului. Cât de bine se vând produsele scumpe

Luxul, la mare căutare: singurul domeniu care bubuie și în timpul războiului. Cât de bine se vând produsele scumpe

În timp ce săracii au devenit și mai săraci în ultimii câțiva ani, există câteva branduri pentru care a bubuit interesul cumpărătorilor. Este vorba de produsele de lux. Acestea se vând precum pâinea caldă și atrag o serie stufoasă de amatori cu bani.

La nivel global, în timp ce foarte multe industrii s-au dus deja în cap sau merg în această direcție, luxul încă se vinde foarte bine. Conform estimărilor pentru anul în curs, vânzările globale de produse de lux se vor bucura de o creștere a vânzărilor de cel puțin 5%. Nu de alta, dar atât în Statele Unite ale Americii, cât și în Europa, continuă achizițiile de ceasuri, bijuterii și încălțăminte scumpă. Pentru amatorii de scumpeturi, este absolut irelevant atât conflictul din Ucraina, cât și explozia inflației, după cum a confirmat firma de consultanță Bain, citată de Reuters.

Luxul nu pleacă nicăieri, ci generează mai mult interes

La momentul de față, ”consumul nu pare să fie afectat”, atrage atenția Claudia D`Arpizio, partener la firma de consultanță Bain, citată de Agerpres.

Conform concluziilor trase de analiștii Bain, în 2022, vânzările globale pentru produse de lux vor ajunge la cel puțin 305 miliarde de dolari în acest an. Un scenariu un pic mai optimist atrage atenția asupra faptului că ar putea ajunge chiar și până la 330 de miliarde de euro, în contextul în care, toate indiciile din piață atrag atenția asupra unei reveniri rapide după perioada de pandemie. Estimările anterioare vehiculau o valoare pentru piața de lux între 300 și 310 miliarde de euro, dar se pare că, pe timp de război, oamenii cu bani se simt mai generoși cu ei înșiși.

Nu contează nici posibila recesiune economică din SUA, nici evoluția negativă de pe piețe bursiere din aproape fiecare colț al mapamondului. Când vine vorba de lux, interesul este semnificativ și nu doar că se menține în 2022, dar crește. ”Suntem conştienţi că suntem într-un context foarte turbulent”, a spus Claudia D’Arpizio.

Ca referință, produsele de lux reprezintă o parte din piață formată din articole personale, de la îmbrăcăminte până la accesorii și produse de frumusețe. Acestea au atins 288 de miliarde de euro în 2021, peste estimările de 283 de miliarde, care erau oricum foarte optimiste.

Citește și: