Lucid vrea să învingă Tesla: ce este Lucid Air Sapphire, de ce ți-ai dori acest model
Poți concura cu cele mai bune modele Tesla, dacă ești dispus să plătești.
Te gândești la un Lucid Air, dar ești îngrijorat că s-ar putea să nu depășești un Model S Plaid într-o cursă de drag? S-ar putea să nu fie o problemă dacă ai un cont bancar suficient de mare. Lucid a introdus o insignă Sapphire dedicată vehiculelor electrice „de performanță ultra-înaltă”. Primul model din linie, Lucid Air Sapphire, promite să depășească mașinile Plaid de la Tesla în cel puțin anumite condiții – și nu doar în linie dreaptă.
Air Sapphire se concentrează în jurul unui sistem cu trei motoare, unul față, două în spate, care produce peste 1.200 CP, depășind chiar și ediția Dream, care nu mai este disponibilă. În tandem cu o răcire mai bună, noua motorizare oferă un sprint de 0-100 km/oră în mai puțin de două secunde, 0-160 km/oră în mai puțin de patru secunde. Te poți aștepta la o viteză maximă de peste 320 de km/oră. Deși nu este garantat să demoleze un Model S Plaid personalizat, aceasta este și o mașină din fabrică care nu are nevoie de o perioadă de precondiționare, cum ar fi modul Drag Strip de la Tesla, pentru a-și atinge întregul potențial.
Și da, Lucid crede că Air Sapphire poate face față întoarcerilor și răsucirilor. Te poți aștepta la o caroserie puțin mai lată pentru a găzdui roți noi Aero Sapphire cu anvelope speciale Michelin. Între timp, vectorizarea cuplului motoarelor promite atât o mai bună rotație, cât și o îmbunătățire a stabilității în direct. De asemenea, te poți aștepta la o suspensie mai rigidă, bucșe mai rigide și reglaje personalizate pentru orice, de la sistemul de frânare antiblocare până la servodirecție.
Gama și alte detalii
Majoritatea modificărilor interioare se învârt în jurul software-ului. Deși există o nouă temă vizuală și scaune „foarte susținute”, piesa centrală este o interfață actualizată, cu funcții mai orientate spre performanță, care includ un mod Sapphire dedicat.
Niciuna dintre aceste optimizări nu este ieftină, totuși. Lucid va cere 249.000 USD pentru Air Sapphire cu tiraj limitat, cu precomenzi în SUA și Canada începând cu 23 august. Asta face ca echipamentul Grand Touring de 179.000 de dolari să pară o afacere relativă, iar chiar și Taycan Turbo S de la Porsche, de 187.400 de dolari, este mai accesibil. În această categorie, totuși, dreptul de lăudare ajută adesea la justificarea oricăror prime.
Acest lucru ar putea reprezenta, de asemenea, o schimbare importantă de strategie pentru Lucid. Producătorul de EV a fost nevoit să-și reducă drastic obiectivele de producție în lumina problemelor lanțului de aprovizionare și acum se așteaptă să producă nu mai mult de 7.000 de mașini în 2022 în loc de cele 20.000 planificate inițial.
Sapphire va ajunge prea târziu pentru a ajuta în acest an, dar ar putea compensa problemele financiare viitoare prin creșterea profitului lui Lucid din mașinile pe care le livrează.