30 aug. 2022 | 15:25

Lucid Air Sapphire: mașina care duce brandul la un alt nivel

ACTUALITATE
Lucid Air Sapphire: mașina care duce brandul la un alt nivel

Lucid își evidențiază inovația tehnologică cu Lucid Air Sapphire. Dar la 249.000 de dolari, marca se îndepărtează mai mult de mașinile electrice standard.

Lucid Motors se mută la nivel superior cu ediția Sapphire de 249.000 USD a sedanului său Air, valorificând tehnologia proprie pentru a înfrunta Tesla și rivalii vechi precum Mercedes-Benz și BMW.

Producătorul de vehicule electrice Lucid s-a lansat anul trecut cu versiunea limitată Air Dream Edition la 169.000 de dolari, excluzând transportul, și s-a epuizat rapid. Acest lucru a pus bazele subbrandului Sapphire ca un pas următor orientat spre performanță.

„Cu siguranță ducem brandul și mai departe din punct de vedere al prețului și al poziționării”, a declarat Jeff Curry, vicepreședinte de marketing, pentru Automotive News. „Îi urmărim pe acei oameni care ar putea fi într-un produs Mercedes AMG sau un produs BMW M și vor să devină electric, dar au nevoie de un loc unde să meargă. Aceasta este reprezentarea noastră a vârfului performanței electrice”.

Air Sapphire se lansează anul viitor

Lucid, cu un singur model până acum, spune că este încă pe drumul cel bun pentru a livra echipamentul Air Pure de 87.400 USD până la sfârșitul anului, ridicând sedanul la sub șase cifre.

Dar, între timp, producătorul de automobile a crescut prețurile pentru toate versiunile în acest an, a creat un model Gran Touring Performance la 179.000 de dolari, a adăugat un pachet Stealth de 6.000 de dolari și chiar a crescut taxele de transport la 1.650 de dolari de la 1.500 de dolari.

Pe fondul producției scăzute de la fabrica sa din Arizona și al pierderilor financiare în creștere, Lucid s-a concentrat pe construirea celor mai scumpe versiuni Air, ca parte a unui plan mai larg de a-și alimenta expansiunea, au spus analiștii.

În timp ce Mercedes, BMW și alți rivali au început să lanseze o varietate de modele de vehicule electrice, directorii Lucid își evidențiază tehnologia și distincțiile din industrie ca semne ale unui viitor strălucit.

Air deține recordul pentru autonomia vehiculului electric la 837 km, conform EPA, și este cel mai eficient sedan din clasa sa. Iar arhitectura de 900 de volți a lui Air îl face cel mai rapid vehicul electric de încărcare testat de Car and Driver.

Nivelul următor

Air Sapphire duce acele realizări la nivelul următor pentru o mașină de performanță.

Lucid a spus că modelul va avea în continuare mai mult de 643 de km de autonomie – chiar și cu un aspect cu trei motoare care generează 1.200 CP. Asta îl face cel mai puternic sedan din lume, indiferent de tipul de combustibil, potrivit producătorului auto.

Accelerația până la 100 de km/h este estimată la mai puțin de 2 secunde, similar cu ceea ce Tesla estimează pentru Model S Plaid, care are trei motoare, 1.020 CP și începe de la 137.440 USD cu transportul, potrivit site-ului web Tesla.

Atât Plaid, cât și Sapphire reprezintă versiuni extreme ale sedanurilor EV deja nebunești.

„Când ne-am propus să facem Lucid Air, era clar că luxul trebuia să fie primordial și că ne doream cu adevărat să poziționăm brandul într-un loc de lux”, a declarat Derek Jenkins, vicepreședinte senior pentru brand și design, în timpul unei plimbări. -în jurul Safirului.

„Aceasta fiind spuse, performanța a fost întotdeauna o prioritate. Air, în special în formele sale de vârf, este un vehicul de performanță incredibilă. Dar, ca pasionați de performanță, am simțit că există un alt nivel” cu Sapphire, a spus Jenkins.

De fapt, Air a fost proiectat de la zero pentru a avea loc pentru două motoare în spate pentru o versiune de performanță. Aceste motoare permit o viteză maximă de peste 200 mph și vectorizarea cuplului pentru a îmbunătăți echilibrul în virajele grele.

Sapphire primește anvelope mai mari, roți unice, frâne din fibră de carbon și o suspensie îmbunătățită pentru a țipa în jurul pistei de curse, a declarat Erich Bach, vicepreședinte senior de produs și inginer șef la Lucid Group.

„Nu am pus doar un al treilea motor în mașină și spunem că este un Safir”, a spus Bach.