Lovitura dimineții pentru Dacia, la nivel european: ce se întâmplă cu Sandero, Spring și nu numai

Lovitura dimineții pentru Dacia, la nivel european: ce se întâmplă cu Sandero, Spring și nu numai

În Europa, Dacia este un brand foarte apreciat, iar acest detaliu se reflectă în niște vânzări foarte generoase pentru constructorul de la Mioveni. Din păcate, orice început trebuie să aibă și un sfârșit, iar Sandero nu mai este cea mai vândută mașină.

Conform datelor agregate de Jato Dynamics, la finele lunii martie 2022, Dacia Sandero a pierdut prima poziție în clasamentul celor mai vândute automobile de pe piața din Europa. Partea bună este că a rămas totuși pe poziția a doua după primul trimestru și nu a coborât mai jos. Chiar și așa, oficialii de la Mioveni probabil că nu vor fi foarte fericiți. Aceasta era o victorie impresionantă, dar era inevitabil să nu fie lovită masiv și producția Dacia de criza de semiconductori.

Dacia, între una caldă și una rece

Partea bună este Dacia Sandero se bucură în continuare de poziția privilegiată de a fi singurul automobil cu creștere a vânzărilor în acest an, din Europa. Din păcate, în contextul scăderii semnificative a pieții auto, o scădere pentru brandul românesc era aproape inevitabilă. Ca referință, dacă ne rezumăm doar la vânzările pe martie, Dacia Sandero este pe cinci în top, în coborâre patru locuri.

Cea mai vândută mașină în Europa în luna martie, în mod absolut surprinzător, a fost Tesla Model 3. Explicația nu are însă neapărat legătură cu vânzările astronomice ale brandului, cât cu faptul că își livrează comenzile în rafală, când are mașinile asamblate, iar cea de a treia lună din 2022 a fost una bună pentru Elon Musk. Punctual, de exemplu, în ianuarie au fost livrate 575 de Tesla Model 3, în februarie, valoare a sărit la 9061. Tesla Model Y este pe locul trei din același motiv. În final, este pentru prima oară în istorie când două mașini electrice se află în top 10. Nu mai puțin de 18.968 de Model Y s-au livrat în martie, în timp ce în ianuarie vorbeam de 248 de unități.

Peugeot 208 s-a bucurat de asemenea de un salt, până la 21.026 exemplare înmatriculate, mașina francezilor ajungând pe locul doi în martie. VW Golf, care a fost pe locul 1 în februarie, a coborât pe patru în martie, cu doar șase exemplare înmatriculate mai mult decât Sandero.

Dacia Spring se bucură de asemenea de o poziție privilegiată în topul mașinilor electrice cu 3989 de unități înmatriculate în martie și un total de peste 9000 de autoturisme în primul trimestru. Astfel, se apropie de Renault Zoe, cu 10.300 de unități înmatriculate. VW ID.4 a depășit ID.3 cu 10.854 de exemplare. După cele două modele de Tesla, liderii pe zona de electrice, ultima poziție pe podium este ocupată de Fiat 500, cu 22.000 de unități înmatriculate.

Citește și: