Dacia face valuri în Europa, din nou: performanța surprinzătoare cu mașinile ”verzi”

Dacia face valuri în Europa, din nou: performanța surprinzătoare cu mașinile ”verzi”

Deși are mașini mai accesibile în portofoliu decât alți producători, Dacia se pare că face o treabă foarte bună în a adresa pretențiile tuturor categoriilor de utilizatori, mai ales ale celor care sunt interesați de protejarea planetei. Nu de alta, dar se vede și la vânzări.

Cea mai recentă victorie înregistrată de constructorul de la Mioveni a venit din Germania, cea mai importantă piață auto din întreaga Europă. Acolo, unde accentul se pune pe propulsii alternative, motorizări ecologie și energie verde, românii de la Dacia se descurcă foarte bine. În acest scop, au ajutat propulsiile electrice și mașinile pe GPL. Nu de alta, dar și acestea din urmă au un impact asupra mediului înconjurător semnificativ mai redus decât motorizările tradiționale.

Dacia face valuri în Germania, cu electrice și GPL

Până la momentul de față, în Germania, Dacia a vândut aproximativ 1000 de unități electrice – Dacia Spring și puțin peste 6000 de mașini cu motorizare duală, benzină – GPL. Ca referință, aceasta din urmă este considerată propulsie alternativă datorită emisiilor reduse de CO2.

Dacă ne uităm doar la Spring, aproximativ 10% din totalul vânzărilor pentru mașina electrică de la Mioveni au mers în Germania. Din totalul exemplarelor Dacia comercializate în această țară, tânărul Spring s-a reflectat în 8,5% din vânzări. De la începutul lunii ianuarie și finalul lunii martie, a fost vorba de 12.560 de autoturisme.

Revenind la propulsia pe GPL, acestea reprezintă 45,9% din totalul vânzărilor Dacia pe piața germană de automobile. În consecință, cumulându-le cu cele electrice vândute, vedem că peste jumătate din mașinile gigantului de la Mioveni comercializate la nemți sunt cu propulsie alternativă.

Ca să înțelegi mai bine interesul germanilor pentru alternative la benzină și diesel, conform datelor KBA, merită să ai în vedere că, în primul trimestru al acestui an, din această categorie, s-au vândut 278.786 de exemplare sau 44,5% din totalul pieței. Dintre ele, 151.545 au fost electrice, pentru un total de 24,2% din piață. Liderii pe zona de propulsie alternativă sunt Audi, BMW și Mercedes, pe când la electrice exclusiv conduce Mercedes, urmat de BMW și Tesla.

Citește și: