Lamborghini lucrează din greu la noi modele: cum se transformă Urus și Huaracan
Constructorul italian de supermașini anunță viitoare modele după cea mai bună jumătate de an înregistrată vreodată.
Lamborghini este gata să anunțe două noi variante ale SUV-ului Urus și o nouă versiune a supercarului Huracán, după o jumătate de an record.
În ciuda provocării deficitului de semiconductori și a problemelor legate de lanțul de aprovizionare exacerbate de războiul din Ucraina, Lamborghini a livrat 5090 de mașini – cu 4,9% mai mult decât în prima jumătate a anului 2021.
Urus a fost cel mai puternic performant al mărcii, reprezentând 61% din totalul vânzărilor, în timp ce supercarurile Lamborghini Aventador și Huracán au reprezentat restul de 39%.
Vânzările Huracán au fost întărite de lansarea lui Huracán Tecnica, o versiune mai extremă cu tracțiune spate, situată între variantele obișnuite Evo și hardcore STO.
Lamborghini va începe să dezvăluie variantele Urus și Huracán menționate mai sus din august.
Lamborghini Urus „Evo” a fost deja văzut testând în Germania cu vopsea neagră mată și etriere de frână roșu aprins. Se preconizează că va avea puțin mai multă putere decât versiunea existentă, reducând greutatea sub 2200 kg.
Celălalt Urus care urmează să fie anunțat este de așteptat să fie o versiune plug-in hybrid (PHEV), pregătită pentru o lansare în 2024.
Lamborghini are un an excepțional
Este probabil să folosească motorul de 671 CP de la Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid.
Noul Huracán, între timp, este de așteptat să fie o versiune de producție a conceptului Sterato din 2019.
Testată în ianuarie 2022, are suspensie pregătită pentru off-road, similară cu cea de pe Porsche 911 „Dakar”.
Se așteaptă ca Huracán Steratto să prezinte o versiune adaptată a sistemului de tracțiune integrală de la Huracán Evo obișnuit, precum și o versiune ajustată a lui V10 de 631 CP.
S-ar putea să existe și un stil mai agresiv, ca în cazul recentelor ediții speciale Huracán STO și Tecnica, inclusiv motive precum o bară luminoasă cu LED-uri. Prețul poate ajunge la 299.175 de euro – teritoriul Aventador.
Profiturile companiei din Sant’Agata au crescut cu 69,6% comparativ cu prima jumătate a anului 2021, de la 251 milioane EUR la 425 milioane EUR.
Lamborghini atribuie acest lucru creșterii vânzărilor, precum și absorbției mai mari a personalizării prin divizia sa Ad Personam. Programul de personalizare Mulliner al mărcii frate Bentley a fost, în mod similar, cheia succesului său.
SUA a fost cea mai mare piață a Lamborghini, cu 1521 de vânzări, urmate de China (576) și Germania (468).