Investigația autorităților de reglementare antitrust din UE asupra Google se extinde în Europa
Investigația autorităților de reglementare antitrust din UE asupra Google se extinde. Afacerile cu publicitate digitală ale Google sunt anchetate acum și în Portugalia.
Ca referință, Comisia Europeană și-a început investigația în iunie anul trecut, iar Autoritatea Portugheză pentru Concurență (AdC) a deschis o anchetă abia în luna mai a acestui an, în urma unei plângeri, conform Reuters. De asemenea, Autoritatea de supraveghere portugheză a declarat că autoritatea de concurență a UE a preluat cazul pe 27 iulie, având în vedere amploarea și impactul chestiunii în cauză. Comisia a declarat că a luat act de anunțul AdC.
Cum merge investigația Google
Potrivit AdC, investigația sa s-a concentrat pe piața serverelor de anunțuri pentru editori și pe piața platformelor de aprovizionare, care le permit editorilor să gestioneze spațiul publicitar de pe site-urile lor și să-l vândă prin licitații sau acorduri cu agenții de publicitate.
”Există indicii că Google a folosit informații inaccesibile pentru concurenți, la licitațiile de publicitare online, pentru a schimba rezultatul acelor licitații în favoarea Google și, posibil, a limitat dezvoltarea tehnologiilor de licitație concurente, printre alte comportamente de restricționare a concurenței, în contextul negocieri cu editorii”, conform AdC.
Amintim că recent, Google a fost dispus să plătească 90 de milioane de dolari, din cauza monopolului său și că abuzează de poziția sa.
Astfel, ca să determine dezvoltatorii din Statele Unite să renunțe la un proces care vizează comisionul perceput pentru aplicațiile distribuite prin Play Store, Google plătește suma imensă. Gigantul tehnologic va scăpa în acest mod de un proces comun prin care împotriva sa s-au îndreptat dezvoltatorii de aplicații din Statele Unite, nemulțumiți de comisionul perceput de companie. Așadar, de sumă ar urma să beneficieze, în diferite măsuri, toți dezvoltatorii americani de aplicații pentru Android care au câștigat sub 2 milioane de dolari pe an în perioada 2016-2021, scrie Engadget.
Ca referință, în acest caz, peste 48.000 de dezvoltatori de aplicații pentru Android din Statele Unite vor primi acești bani. De asemenea, Google promite că va lăsa dezvoltatorii să comunice cu clienții în afara aplicațiilor, prin mesaje promoționale.