Intel inovează industria cipurilor și a mașinilor autonome: ce este EyeQ Ultra
EyeQ Ultra ar trebui să fie puternic, menținând în același timp costurile scăzute.
Tehnologia mașinilor cu conducere autonomă este în prezent limitată la programe de testare și vehicule specializate, dar Mobileye crede că poate juca un rol cheie în realizarea de vehicule fără șofer pe care le poți cumpăra efectiv.
Compania deținută de Intel a dezvăluit un sistem bazat pe cipul EyeQ Ultra, proiectat având în vedere mașinile care se conduc singure pentru consumatori. SoC-ul poate jongla cu toate nevoile de calcul ale autonomiei de nivel 4, conducere autonomă completă în majoritatea condițiilor, dar se pare că este cel mai „ușor” astfel de cip din lume, astfel că mărcile de mașini nu vor trebui să folosească piese mai complexe, consumatoare de energie, care ar putea crește costurile sau să rănească durata de viață a bateriei.
Drumul către mașini autonome
EyeQ Ultra este construit pe un proces mai eficient de 5 nanometri, dar arhitectura este cheia. Designul Mobileye se învârte în jurul a patru acceleratoare specifice sarcinilor legate de nuclee suplimentare ale procesorului, nuclee grafice și procesoare de imagine.
Rezultatul poate procesa intrările de la camere, LiDAR, radar și sistemul de calcul central al mașinii în timp ce gestionează „doar” 176 de trilioane de operațiuni pe secundă. Pentru context, Drive Atlan de la NVIDIA este de așteptat să gestioneze 1.000 de trilioane de operațiuni.
Va trebui să aștepți ceva timp pentru a vedea cipul în acțiune. Mobileye nu se așteaptă la primele cipuri EyeQ Ultra funcționale până la sfârșitul anului 2023 și nu vei vedea producția completă până în 2025. Acest lucru este aproximativ în sincronizare cu planurile de vehicule cu conducere autonomă ale numeroșilor producători auto și ar putea ajuta compania să lupte cu oferta NVIDIA.
Nu este clar când vei ajunge să „conduci” o mașină de Nivel 4, dar acesta nu mai este un concept atât de exagerat cum părea cândva.