18 ian. 2022 | 11:25

Instagram, cea mai descărcată aplicație în ultimul trimestru din 2021: cum a reușit performanța

ACTUALITATE
Instagram, cea mai descărcată aplicație în ultimul trimestru din 2021: cum a reușit performanța

Instagram se luptă cu o criză de identitate și nu reușește să rezoneze cu tinerii. În ciuda acestui fapt, a reușit să fie numărul unu cel mai descărcat aplicație la nivel global în ultimul trimestru al anului 2021.

Noile date publicate de firma de informații despre aplicații Sensor Tower arată Instagram în topul tuturor aplicațiilor descărcate în  App Store și Google Play în ultimul trimestru, făcându-l cel mai bun trimestru pe care l-a avut aplicația din 2014, cu instalări de aplicații în creștere cu 10% față de al treilea trimestru din 2021.

Instagram este prima aplicație a lui Meta care a ocupat primul loc în topuri de când WhatsApp a obținut-o în 2019.

Acest lucru s-a datorat interzicerii TikTok în India. Sensor Tower raportează că, de atunci, Instagram a crescut constant în cota sa de descărcări globale care vin din India.

Un an tumultuos pentru aplicație

Anul trecut, șeful brandului, Adam Mosseri, a anunțat că Instagram nu va mai fi o aplicație de partajare a fotografiilor și că își va concentra eforturile pe videoclipuri și cumpărături. Compania și-a dublat această promisiune la sfârșitul lunii decembrie. Deși nu este menționat în mod explicit, mișcarea a fost văzută ca un răspuns la creșterea explozivă a TikTok. Compania a încercat chiar să plătească creatorii să nu folosească TikTok.

În timp ce Instagram s-a dovedit de succes în implementarea funcțiilor pe care concurenții săi le-au lansat, cum ar fi poveștile care au fost văzute pentru prima dată pe Snapchat, adăugarea de Reels și suport video pentru a se potrivi cu TikTok nu a avut același rezultat. Baza de utilizatori Instagram îmbătrânește, iar compania s-a străduit să rezoneze cu utilizatorii tineri care au jucat un rol esențial în creșterea masivă a TikTok.

Cu strategia sa anterioară de a implementa doar funcții găsite la concurenți mai puțin eficiente, Instagram se află la o răscruce și se află în mijlocul unei crize de identitate. Dacă nu poate învinge TikTok la propriul joc și nu este pentru fotografi, pentru cine este?