04 ian. 2022 | 11:25

Industria europeană reușește o performanță: a fost construită prima baterie pentru mașini electrice

ACTUALITATE
Industria europeană reușește o performanță: a fost construită prima baterie pentru mașini electrice

Compania suedeză a reușit ceea ce și-a propus, dar munca de abia acum începe.

Northvolt a declarat că noua sa gigafabrică din nordul Suediei a produs prima sa celulă de baterie, devenind prima companie europeană care a proiectat și fabricat o baterie pe continent.

Celula are un format de celulă prismatică – o varietate de baterii mai subțiri și mai ușoare – și a ieșit de pe linia de asamblare marți.

CEO-ul Northvolt, Peter Carlsson, a declarat că noua fabrică va produce o baterie anul acesta „chiar dacă aceasta înseamnă că prima baterie este fabricată în noaptea de Revelion”.

Punerea în funcțiune și extinderea fabricii va continua în 2022, când vor fi efectuate primele livrări clienților comerciali, a spus compania într-un comunicat.

Primele baterii vor fi păstrate de Northvolt pentru testare și validare ulterioară.

O premieră la nivel european

Fabrica este situată în micul oraș industrial Skelleftea din principalul grup de mine și resurse minerale din Suedia. Istoria sa de minerit, nu în ultimul rând pentru aur, ia dat porecla de „orașul de aur”.

Compania urmărește ca uzina de la Skelleftea să atingă o capacitate de producție de 60 de gigawați oră, deoarece urmărește o cotă de piață de cel puțin 20% până la 25% în Europa până în 2030.

Fabrica de baterii litiu-ion a fost prima construită în Uniunea Europeană de către o companie europeană și este menită să fie rampa de lansare pentru un campion regional de baterii care poate concura nu numai cu Tesla, ci și cu furnizorii asiatici, inclusiv Panasonic, LG Chem și CATL.

Northvolt a strâns fonduri de peste 6,5 miliarde de dolari de la investitori, inclusiv Grupul Volkswagen, Comisia Europeană și fondatorul Spotify, Daniel Ek, precum și contracte în valoare de peste 27 de miliarde de dolari de la producătorii de automobile. De altfel, suedezii au primit contracte în valoare de peste 30 de miliarde de dolari de la clienți precum BMW, VW, Volvo și Polestar.