În plin război total, UE schimbă regulile pentru tine, dacă faci astfel de achiziții: nu te teme, e de bine
În plină criză geopolitică, autoritățile blocului comunitar vin cu o propunere care îți va conferi drepturi sporite, în calitate de consumator, membru al Uniunii Europene.
Mai exact, consumatorii marii familii europene ar urma să primească, în baza noilor viitoare reglementări legislative, acces la datele de utilizare ale produselor achiziționate.
Noile prevederi au stârnit deja controverse în rândul companiilor. Reprezentanții acestora susțin că noile reguli ar dăuna companiilor din afara UE și ar îngreuna fluxurile de date cu Europa.
„Legea privind datele va servi ambițiilor digitale ale UE dacă protejează informațiile comerciale confidențiale, tratează toate companiile în mod egal și evită crearea de noi restricții privind fluxul de date”, a declarat Alexandre Roure, director de politici publice la Computer and Communications Industry Association.
„Reglementările nu ar trebui să genereze conflicte între legi și nici să creeze obstacole în calea transferurilor de date”, a declarat Emilie Petras-Sohie, managerul de politici și juridice al IBM Europa.
Ce trebuie să știi despre noile tale drepturi, mai exact
Consumatorii din cadrul Uniunii Europene trebuie să știe că va fi facilitat accesul deținătorilor de produse electronice sau controlate electronic la datele de utilizare a acestora. Consumatorii vor putea avea acces, de exemplu, la datele stocate de gigantul Google în acest sens.
„De asemenea, vor fi reglementate mai clar modalitățile prin care companiile pot accesa așa-numitele date nepersonale sau detalii care pot fi utilizate fără a fi identificată o persoană.
Măsura va afecta o mare varietate de surse, inclusiv informațiile colectate în mașini și dispozitive conectate.
De exemplu, conform noilor reguli, posesorul unui autoturism ar putea solicita ca orice date generate cu privire la performanța vehiculului să fie trimise către un atelier de reparații la alegere. Acest lucru ar putea ajuta clienții să obțină servicii mai puțin costisitoare față de cele oferite direct de compania auto care a produs vehiculul”.
„Vrem să oferim consumatorilor și companiilor și mai mult control asupra a ceea ce se poate face cu datele lor”, a declarat Margrethe Vestager, comisarul pentru concurență al Comisiei Europene.