Hyundai vrea să lanseze 17 mașini electrice noi: planurile companiei până în 2030

Hyundai vrea să lanseze 17 mașini electrice noi: planurile companiei până în 2030

Șase dintre acestea vor fi sub brandul său de lux Genesis.

Hyundai intenționează să lanseze 17 modele de vehicule complet electrice până în 2030, ca parte a eforturilor sale de a-și consolida gama și de a ajunge din urmă cu producătorii de automobile rivali. CEO-ul companiei, Jaehoon Chang, a făcut anunțul când a dezvăluit planul de electrificare a Hyundai într-o prezentare pentru investitori.

Din 17, 11 modele vor fi sub marca principală Hyundai, în timp ce 6 vor fi lansate sub brandul său de lux Genesis.

Producătorul auto a anunțat  că Genesis va trece complet la sistemele de propulsie electrice până în 2025, deși la momentul respectiv, a spus că se așteaptă să aibă opt modele EV disponibile pentru vânzare în 2030.

Cel mai recent anunț al lui Chang include detalii mai concrete despre planurile de electrificare ale Hyundai. El a spus că firma investește 16,08 miliarde de dolari în eforturile sale legate de vehiculele electrice, inclusiv înființarea mai multor fabrici de producție cu capacitatea de a produce vehicule electrice.

Hyundai schimbă macazul

Producătorul auto urmărește, de asemenea, să captureze o cotă de piață de 7% pe piața globală a vehiculelor electrice și să vândă 1,87 milioane de unități de vehicule electrice pe an până în 2030.

Compania nu a dezvăluit încă modelele exacte pe care le va lansa în următorii opt ani, dar a spus că trei dintre ele sunt sedanuri, șase SUV-uri, unul este un vehicul comercial ușor, în timp ce ultimul este un tip de vehicul nou.

Prima lansare va fi cel mai probabil IONIQ 6, un sedan complet electric care va fi disponibil pentru achiziție anul acesta. În 2024, Hyundai va lansa și IONIQ 7.

Deși 16,08 miliarde de dolari reprezintă o investiție considerabilă, analiștii sunt de părere că nu este deloc „agresivă” în comparație cu angajamentele luate de unele companii rivale. Toyota, de exemplu, intenționează să investească 70 de miliarde de dolari pentru proiectele sale de electrificare până în 2030, în timp ce GM a alocat 35 de miliarde de dolari pentru investițiile sale în vehicule electrice și automatizate din 2020 până în 2025.