Hyundai țintește piața europeană: ce model vrea să lanseze

Hyundai țintește piața europeană: ce model vrea să lanseze

Hyundai dezvoltă un vehicul electric „accesibil” pentru Europa, care ar putea succeda lui i10.

Hyundai intenționează să lanseze o mașină complet electrică, de bază, în Europa – doar că nu încă.

Producătorul auto lucrează la o mini-mașină alimentată de baterii, dar va dura ceva timp pentru a dezvolta o versiune pregătită pentru producție, a declarat șeful de marketing al Hyundai Motor Europe, Andreas-Christoph Hofmann.

Producătorii de automobile din Europa dezvoltă mașini electrice mici la prețuri accesibile, pe măsură ce reglementările privind emisiile și consumatorii se înăspresc și trec din ce în ce mai mult la vehiculele electrice.

Grupul Volkswagen lucrează la o familie de vehicule electrice mici pentru mărcile sale VW, Skoda și Cupra, cu un preț țintă de pornire de 20.000 de euro.

Provocare grea

Hofmann a spus că vehiculul electric mic al Hyundai ar avea un preț similar.

„Toată lumea din industrie știe că ținta acestui tip de vehicul este de 20.000 de euro”, a declarat el la Automotive News Europe Congress de la Praga.

Hofmann a spus că mașinile de oraș sunt greu de vândut într-un mod profitabil din cauza prețurilor scăzute și din cauza problemelor tehnice la electrificarea vehiculelor mici.

Hyundai va lansa încă 11 vehicule complet electrice în Europa până în 2030, a spus Hofmann.

Ioniq 6 va ajunge în Europa înainte de sfârșitul anului, a spus Hofmann, dar vânzările pe majoritatea piețelor UE vor începe la începutul anului 2023.

Hofmann a spus că viitorul SUV mare Ioniq 7 va juca un rol și în Europa, dar este în principal un vehicul conceput pentru piața din SUA, unde vehiculele mai mari sunt mai populare.

Cotă mai mare

Succesul gamei sale electrice actuale ajută Hyundai să crească vânzările și cota de piață în Europa în prima jumătate a anului 2022.

Vânzările mărcii Hyundai pe piețele UE, EFTA și Marea Britanie au crescut cu 8,2% față de an până în iunie, într-o piață totală în scădere cu 14%. Cota de piață a mărcii a crescut la 4,7% de la 3,7%, potrivit datelor de la asociația industrială ACEA.

Vehiculele electrice au reprezentat 16% din vânzările totale ale mărcii Hyundai în prima jumătate a anului, a spus Hofmann.

Hyundai își propune să continue să-și crească vânzările de vehicule în Europa în acest an în comparație cu anul trecut și, de asemenea, să-și sporească și mai mult cota de piață.

„Suntem încrezători în a doua repriză”, a spus Hofmann.

În prezent, marca vinde crossover-ul compact Ioniq 5. Luna aceasta, a dezvăluit sedanul Ioniq 6.