Hyundai nu vrea să te plictisești: cel mai nou brevet al companiei

Hyundai nu vrea să te plictisești: cel mai nou brevet al companiei

O cerere de brevet spune că oamenii cărora le plac mașinile cu ardere internă „s-ar putea să se plictisească” de caracteristicile de conducere ale unui vehicul electric.

Hyundai produce în prezent o gamă solidă de mașini de performanță propulsate de motoare cu ardere internă, dar producătorul coreean de automobile este, de asemenea, un jucător important în cursa către electrificare. Ca atare, pare să înțeleagă că trebuie să se găsească un echilibru între noua lume a vehiculelor electrice și a vehiculelor pe combustie internă.

Mulți oameni nu doresc schimbare și, potrivit unei cereri de brevet recent, Hyundai încă vrea să răspundă cumpărătorilor ICE, chiar dacă mașina nu are un motor cu ardere internă.

Un document privind aplicația de brevet publicat săptămâna trecută detaliază un sistem prin care mersul în gol, schimbările de viteză, oprirea/pornirea și multe altele sunt simulate prin semnale audio, afișaje vizuale și vibrații de la motorul mașinii.

Textul susține că o persoană care este obișnuită să conducă o mașină cu motor pe ardere internă„se poate plictisi din cauza absenței sunetelor clasice, a unei transmisii, a unui ambreiaj sau altele asemenea”, atunci când cumpără un vehicul electric. Ca atare, ar putea fi de dorit să „diferențiem un vehicul electric prin furnizarea unei funcții de virtualizare a caracteristicilor de conducere ale unui vehicul cu motor cu ardere internă”.

Asta se traduce prin programarea unui EV pentru a se comporta ca o mașină cu un motor pe benzină.

Toyota nu doarme

Acum, asta poate suna familiar. Toyota se gândește, de asemenea, să facă așa ceva în vehiculele sale electrice.

Pe scurt, producătorul auto japonez vede potențial în simularea unei transmisii manuale într-un vehicul electric. Această aplicație de brevet de la Hyundai este mai puțin concentrată pe entuziaști, totuși. Se pare că este conceput pentru a fi aplicabil oricărui EV obișnuit fără a adăuga sau elimina niciun hardware.

Vibrațiile sunt, ei bine, exact ceea ce te-ai aștepta de la o mașină cu motor cu ardere internă. La ralanti, vibrează doar puțin, iar apoi, pe măsură ce mașina accelerează, frecvența crește până când se schimbă o treaptă fictivă, moment în care software-ul simulează asta.

Documentația furnizată cu aplicația de brevet arată că acest sistem de transmisie virtual ar avea opt trepte, deși numărul exact nu este precizat. În teorie, numărul de viteze ar putea fi selectat de utilizator sau determinat de Hyundai. În ceea ce privește semnătura vibrațiilor și sunetul motorului, acesta este, de asemenea, aparent personalizabil la infinit.

Va trebui să așteptăm și să vedem dacă vreunul dintre aceste lucruri chiar iese la iveală. S-ar putea ca proiectul să nu se transforme în realitate vreodată sau s-ar putea să devină disponibil doar ca o opțiune obscură printr-o actualizare over-the-air.