15 nov. 2022 | 10:29

Google va plăti 392 de milioane de dolari către 40 de state, în cel mai mare acord de confidențialitate a consumatorilor din SUA

ACTUALITATE
Google va plăti 392 de milioane de dolari către 40 de state, în cel mai mare acord de confidențialitate a consumatorilor din SUA

Gigantul Google își va „îmbunătăți semnificativ” dezvăluirile de urmărire și controalele utilizatorilor anul viitor.

Google a fost de acord să plătească 391,5 milioane de dolari pentru a soluționa acuzațiile aduse de 40 de procurori generali. Aceștia au acuzat compania că induce în eroare utilizatorii, făcându-i să creadă că au dezactivat urmărirea locației în setările lor, dar Google a continuat să colecteze informații despre mișcările lor. Ca parte a acordului, Google a fost de acord să „îmbunătățească în mod semnificativ” dezvăluirile de urmărire a locației și controalele utilizatorilor începând cu anul viitor.

„De ani de zile Google a dat prioritate profitului în detrimentul confidențialității utilizatorilor”, a declarat într-un comunicat procurorul general din Oregon Ellen Rosenblum, care a condus cazul.

„Au fost vicleni și înșelători. Consumatorii credeau că și-au dezactivat funcțiile de urmărire a locației pe Google, dar compania a continuat să înregistreze în secret mișcările lor și să folosească aceste informații pentru agenții de publicitate”.

Investigația a fost pornită în 2018, în urma unui raport al Associated Press care sugera că Google urmărește datele despre locație chiar și după ce utilizatorii îi cere să nu facă acest lucru. Raportul a indicat că dezactivarea setării istoricul locațiilor nu a împiedicat Google să știe unde se află un utilizator. Unele aplicații, cum ar fi Maps și Search, au creat în continuare un instantaneu al locației lor în contul lor Google. Deși a fost posibilă eliminarea acestor date din contul Google, a fost o operațiune „laborioasă”, a menționat AP.

 Câți bani trebuie să dea Google pe amenzi

Astfel, s-a stability că Google a încălcat legile de stat privind protecția consumatorilor începând cu cel puțin 2014, inducând în eroare consumatorii cu privire la practicile sale de urmărire a locației. Compania „și-a derutat utilizatorii cu privire la măsura în care ar putea limita urmărirea locației de la Google prin ajustarea contului și a setărilor dispozitivului”. Procurorii au remarcat că acesta este cel mai mare acord privind confidențialitatea consumatorilor de către statele americane (Meta, cunoscut pe atunci sub numele de Facebook, a fost de acord să plătească 5 miliarde de dolari pentru a achita taxele FTC din scandalul Cambridge Analytica).

Potrivit unui comunicat de presă al biroului Oregon AG, Google a fost de acord să:

  • afișeze informații suplimentare utilizatorilor ori de câte ori aceștia activează sau dezactivează o setare de cont legată de locație;
  • facă în așa fel încât informațiile cheie despre urmărirea locației să fie vizibile pentru utilizatori (adică să nu fie ascunse);
  • ofere utilizatorilor informații detaliate despre tipurile de date despre locație pe care le colectează Google și despre modul în care acestea sunt utilizate pe o pagină web

Luna trecută, Google a fost de acord să plătească către Arizona 85 de milioane de dolari, pentru a soluționa un proces din 2020. Compania se confruntă și cu alte procese de urmărire a locației depuse de AG din Washington DC, Texas, Washington și Indiana.