Gloria Lidl, Kaufland, Carrefour, Cora și a altor giganți a apus în România: românii nu mai calcă în supermarketuri ca pe vremuri

Gloria Lidl, Kaufland, Carrefour, Cora și a altor giganți a apus în România: românii nu mai calcă în supermarketuri ca pe vremuri

Obiceiurile de consum ale românilor s-au schimbat semnificativ în perioada pandemiei și, din câte se pare, multe dintre ele au rămas așa. Din acest motiv, giganți precum Carrefour, Cora, Lidl și Kaufland trebuie să se adapteze la noile practici.

Surprinzător de mulți români și-au făcut un obicei din a comanda online o gamă vastă de produse. Chiar și cei care nu au adoptat acest model, atunci când merg la cumpărături, vor să fie semnificativ mai eficienți. Casele automate, fără casieri, au câștigat din ce în ce mai mulți adepți, iar marile hypermarketuri nu pot decât să facă investiții pentru a se adapta la noile preferințe de consum.

Ce se întâmplă la Cora, Auchan și alții, din cauza clienților

În speranța îmbunătățirii eficienței și profitabilității multora dintre hipermarketurile din România, administratorii caută o varietate foarte mare de soluții, încearcă să-și schimbe modelul de business. Banii nu mai vin doar din produsele de la raft, nici pe departe.

Cora, de exemplu, reduce suprafața unor dintre hipermarketuri și umple spațiul rămas liber cu magazine de brand. Auchan se gândește să-și transforme o parte din spațiul din magazine în spațiu logistic pentru livrări la domiciliu.

Dincolo de acestea, există însă și soluții semnificativ mai radicale. „Pe terenul suplimentar poate fi gândit un proiect rezidenţial. Spre exemplu, pe studii, în cazul terenului de la Cora Lujerului dădea bine şi un proiect de office, dar piaţa de birouri e complicată acum, aşa că rezidenţialul pare un pariu mai bun“, spune un executiv din consultanţă imobiliară. Oficialul face referire la spațiul foarte mare de parcare din curtea multor hipermarketuri din România, un teren suplimentar foarte valoros în piața actuală de imobiliare.

Una peste alta, realitatea din piața de comerț din România este una din ce în ce mai complexă, iar clientul final dictează direcția în care merg magazinele, indiferent dacă vorbim de supermarketuri de cartier sau hipermarketuri de la marginea orașului.