24 oct. 2022 | 18:25

Foxconn vrea să lucreze cu Tesla: ce planuri au detaliat asiaticii

ACTUALITATE
Foxconn vrea să lucreze cu Tesla: ce planuri au detaliat asiaticii

Foxconn și-a făcut o afacere bună, producând produse pentru alte companii.

Compania produce majoritatea iPhone-urilor pe care Apple le vinde, dar este relativ necunoscut consumatorilor, deoarece numele său nu apare pe multe dintre produsele pe care le produce.

La evenimentul tehnologic anual al companiei, președintele Liu Young-way a declarat, conform Reuters, că firma dorește să-și valorifice expertiza în producție pentru a deveni un producător important de mașini electrice. „Pe baza înregistrărilor noastre anterioare pentru piețele PC-urilor și telefoanelor mobile – suntem la aproximativ 40-45% din cota totală de piață. Deci, din punct de vedere al ambițiilor, sperăm că vom putea obține același tip de realizare ca în industria tehnologiei informației și comunicațiilor, dar vom începe cu puțin, care este de aproximativ 5% în 2025”, a spus Liu. „Sper că într-o zi vom putea face mașini Tesla pentru Tesla.”

Liu a spus că Foxconn nu are în plan să-și vândă propriile mărci de vehicule electrice, ci dorește ca clienții săi să vândă „o mulțime” de vehicule electrice, pe care le va produce în Taiwan, Thailanda și Statele Unite. Foxconn negociază cu parteneri din Indonezia și India, a adăugat Liu. El a spus că firma își va valorifica „rădăcinile sale de 48 de ani în producția TIC” pentru a reduce timpii de proiectare pentru mașinile electrice la jumătate și pentru a reduce și costurile de dezvoltare cu o treime.

Recent, compania a început să producă SUV-ul electric Fisker Ocean la fosta fabrică din Lordstown unde a început și să construiască mult așteptatul camion electric Endurance. Fabrica respectivă va produce, de asemenea, o mașină electrică pentru Indy 1, o companie startup cu sediul în California, și tractorul electric Monarch MK-V, potrivit CNN Business.

Foxconn vrea să ajungă un jucător important în industria auto

Nu este clar cât de mult este implicată ingineria Foxconn cu Fisker și Endurance. Un purtător de cuvânt al Fisker a declarat pentru CNN că Pear poate avea unele componente sau software Foxconn, dar va fi în mare parte designul CEO-ului Henrik Fisker. Pickup-ul Lordstown Endurance nu are componente de la Foxconn, a spus un purtător de cuvânt, dar cele două companii au convenit să lucreze împreună la viitoarele vehicule bazate pe ingineria Foxconn.

„În ciuda provocărilor conflictului din Europa și COVID la nivel global, Foxconn și-a menținut strategia EV. Reziliența lanțului de aprovizionare a fost întotdeauna ADN-ul Foxconn. Amprenta noastră globală în 24 de țări ne oferă un avantaj uriaș pentru a satisface cerințele industriei EV”, a adăugat el. „Speranța noastră sinceră este că Taiwanul poate profita de această oportunitate rară de afaceri pentru vehiculele electrice, o dată la o sută de ani.”

În cadrul evenimentului Tech Day, Foxconn a prezentat două prototipuri de mașini electrice, mașina sport Model B și camioneta pentru toate terenurile Model V. La evenimentul de anul trecut, compania a prezentat trei prototipuri – un SUV, un sedan și un autobuz. Autobuzele electrice Foxtron sunt deja în funcțiune în unele orașe din Taiwan. Modelul V este un pick-up cu 5 pasageri și 4 uși, cu o capacitate de transport de aproximativ o tonă și o capacitate de remorcare de două tone jumătate. Este primul pickup conceput exclusiv în Taiwan.

Foxconn, la fel ca mulți producători, spune că lucrează din greu pentru a dezvolta baterii cu stare solidă care se vor încărca mai repede, vor dura mai mult și vor costa mai puțin.