Ford nu renunță la Europa: ce schimbare de strategie aplică producătorul american
Ford își reînnoiește marketingul cu un slogan numit „Spiritul aventuros”, despre care spune că reprezintă valorile americane de „libertate, în aer liber și aventură”.
Producătorul american își va folosi moștenirea americană pentru a spori profitabilitatea în Europa, pe măsură ce producătorul auto trece pentru a deveni un brand complet electric în regiune.
Ford renunță la modelele sale de volum de lungă durată, mașina mică Fiesta și Focus compact, în Europa pentru a se concentra pe SUV-uri, crossover și pickup-uri, care generează marje mai mari.
Producătorul auto intenționează să lanseze trei mașini complet noi, complet electrice în regiune în următorii doi ani, înainte de a deveni complet electrice la sfârșitul deceniului.
„Profităm de oportunitatea pentru a ne repoziționa complet”, a declarat șeful de marketing Ford în Germania, Christian Weingaertner.
„Modelele noastre viitoare sunt mai americane, iar din 2030 toate vor fi electrice”, a declarat Weingaertner pentru Automotive News Europe pentru publicația soră Automobilwoche la un eveniment de presă aici.
Noi etichete
Pentru coupe-ul său sport Mustang, va folosi „Wild Performance”. Micul său crossover Puma va fi promovat cu sloganul „Urban Escape”. Crossover-ul mare Explorer va fi legat de „Active Adventure”, în timp ce pickup-ul Ranger va fi vehiculul „Ultimate Outdoor”.
Ford a mai spus că va vinde SUV-ul său de dimensiuni medii Bronco pe anumite piețe europene începând din primăvară. Noul său pick-up Ranger Raptor este în prezent lansat în regiune.
Ford nu va mai construi Fiesta, un pilon al gamei sale europene din 1976, anul viitor la fabrica sa din Köln, Germania. Fabrica va trece la producerea a două mașini complet electrice bazate pe platforma MEB a Grupului Volkswagen, care stă la baza mașinilor precum VW ID3 și ID4 și Audi Q4 e-tron.
Clienții care preferă Fiesta pot trece la Puma, a spus Weingaertner. Ford va lansa un Puma electric, construit în România, în 2024.
Ford va renunța la Focus în 2025, după ce a încheiat producția mașinii la fabrica sa din Saarlouis, Germania.
Probleme cu profitul
Ford este ultimul brand tradițional american cu adevărat competitiv din Europa, dar în ultimii ani s-a chinuit să fie constant profitabil. În al treilea trimestru, compania a înregistrat un profit de 256 de milioane de dolari în Europa din cauza pierderii înregistrate în același trimestru al anului precedent.
Ford se confruntă cu o concurență dură din partea rivalilor, inclusiv Volkswagen Group și Stellantis. Cu o gamă de produse similară cu concurenții săi, Ford deținea o cotă de 4,7% din piața europeană de autoturisme în primele 10 luni, potrivit asociației industriale ACEA.
Cota Grupului VW a fost de 24,6%, iar Stellantis a avut o cotă de 18,8%, făcându-i pe locul 1 și pe locul 2 al producătorilor auto din regiune.
Cu cotele lor de piață mult mai mari, VW și Stellantis au avantajul în cumpărare și, prin urmare, își pot stabili punctele de rentabilitate mai mici decât Ford.
Datorită dimensiunii sale mai mici, Ford se confruntă cu costuri mai mari, dar nu poate prețui modelele sale mai mult decât concurența, limitându-și marjele de profit.
Weingaertner a spus că profitabilitatea mai mare este mai importantă pentru Ford decât vânzarea de modele de volum. Cu noul produs și strategie de marketing, „Nu mai există „vanilie simplă” la noi”, a spus el.
Nu există nicio contradicție între aventură și libertate, pe de o parte, și mobilitatea electrică, pe de altă parte, a spus Weingaertner. „Oricine a condus un Mustang Mach-E sau F-150 Lightning este convins”, a spus el.