Firmele văd cu ochii lor, dar nu le vine să creadă: deși dau salarii bune, angajații tot nemulțumiți sunt

Firmele văd cu ochii lor, dar nu le vine să creadă: deși dau salarii bune, angajații tot nemulțumiți sunt

Piața muncii din 2022 arată cu totul diferit de tot ceea ce s-a întâmplat până acum, în România, pe acest plan. Asistăm la o schimbare radicală de așteptări din partea angajaților, iar firmelor aproape că nu le vine să creadă că, în pofida creșterilor salariale anunțate, angajații sunt tot mai greu de găsit, de păstrat și de mulțumit.

Sondajele efectuate recent în rândul managerilor din România indică o intenție clară de majorare a salariilor.

Se pare că sunt așteptate creșteri de salarii în aproape toate domeniile și industriile, dar, cu toate acestea, experții în resurse umane trag un puternic semnal de alarmă.

Banii nu mai contează chiar atât de mult

Salariul promis și beneficiile extrasalariale rămân un criteriu de bază în orientarea angajaților pe piața muncii, dar e nevoie ca firmele să depună mult mai mult efort pentru a-și consolida forța de muncă și a-și ține talentele în cadrul organizației.

„E din ce în ce mai clar că, deși salariul și beneficiile extrasalariale rămân principalul criteriu care determină românii să-și schimbe jobul, acestea nu mai constituie un diferențiator, căci vom vedea creșteri salariale pe aproape toate domeniile și industriile în acest an. E nevoie de orientare mult mai clară către candidat, de campanii complexe și complete de employer branding”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs.

Până de curând, angajtorilor le era destul de facil să combată criza forței de muncă. Anunțau o majorare salarială sau introduceau un nou beneficiu, ca bonus, iar situația se rezolva de la sine. Odată cu venirea pandemiei, însă, așteptările angajaților s-au schimbat. Asistăm, acum, la o schimbare de viziune, de dorințe, de scări proprii de valori, de interese din partea persoanelor care își caută un job.

Un indiciu pentru angajatorii care vor să țină pasul cu noua tendință este, de exemplu, să se aplece mai mult asupra tendinței de muncă remote și să fie deschiși în a acorda flexibilitate din acest punct de vedere. Este unul dintre criteriile care au început să fie la fel de importante ca nivelul salarial, în ochii candidaților români.

Citește și: