01 iul. 2022 | 09:25

Ferrari și lungul drum către electrificare: planul brandului de lux pentru viitorul electric

ACTUALITATE
Ferrari și lungul drum către electrificare: planul brandului de lux pentru viitorul electric

Ferrari se îndreaptă încet spre un viitor electric în timp ce încearcă să depășească dezavantajele tehnologiei.

Ferrari produce unele dintre cele mai rapide mașini de pe șosea, dar producătorul de automobile de lux italian nu se grăbește către viitorul electric, încercând să depășească dezavantajele tehnologiei față de puternicele motoare de astăzi pe combustibili fosili.

Dar deocamdată, motoarele cu ardere rămân inima zgomotoasă a ceea ce face

Producătorul auto a spus investitorilor că țintește o marjă de profit de bază de 38 până la 40% în 2026, față de 35,9% în 2021.

Gama sa ar putea crește, de asemenea, la cel puțin 17 modele până în 2026, de la 12 astăzi. Dar majoritatea modelelor noi vor avea, cel puțin inițial, un motor cu combustie – inclusiv primul său SUV, Purosangue, propulsat de motorul său uriaș cu 12 cilindri, deși unele pot fi hibrizi plug-in.

Ferrari are în prezent patru hibride plug-in în gama sa

Un viitor cu zero emisii ridică aceleași provocări pentru Ferrari ca și pentru rivali – bateriile EV cântăresc sute de kilograme, ceea ce afectează aerodinamica și manevrabilitatea și nu poate egala puterea susținută și vuietul gutural al unui motor cu ardere masivă.

Pentru a rezolva aceste provocări costisitoare, Ferrari cercetează bateriile cu stare solidă, care teoretic ar putea îmbunătăți puterea bateriei, precum și pilele de combustie cu hidrogen și combustibilii sintetici, ambele care se confruntă cu un viitor incert.

Țările Uniunii Europene au convenit săptămâna aceasta să interzică efectivă vânzările de mașini noi pe bază de combustibili fosili, dar vor evalua în 2026 dacă vehiculele hibride și combustibilii sintetici sau neutri în CO2 ar putea îndeplini acest obiectiv.

„În fiecare caz în care aveți o tranziție tehnologică, prin definiție aveți o situație care este puțin neclară, există ceva ceață”, a declarat CEO-ul Ferrari Benedetto Vigna, un veteran al industriei tehnologice care a preluat conducerea în septembrie, pentru Reuters.

O senzație unică

La fiecare 22 de minute pe linia de asamblare V-8 de la Maranello se reunesc un motor și un șasiu, mișcare pe care Ferrari o numește „căsătorie”.

Pentru o sumă nedezvăluită, motorul cu model V-12 include o placă ce poartă numele muncitorului care l-a realizat.

Directorii Ferrari evidențiază emoția pe care o simt unii șoferi atunci când își cumpără una dintre mașinile lor, care pornesc de la peste 200.000 de euro.

„Văd clienți venind să-și ia mașinile și unii dintre ei plâng”, a declarat Vigna pentru Reuters.

Prin urmare, este esențial pentru Ferrari să creeze un răspuns la fel de pasional la vehiculele sale electrice.

Mașinile sport hibride au fost un succes, îmbinând motoare puternice cu accelerația instantanee a unui motor electric.

Dar mașinile sport complet electrice au în prezent o problemă de greutate din cauza bateriilor uriașe necesare pentru a furniza suficientă putere.