Ferrari își mărește gama hibridă: când lansează noul 296 GTS
Ferrari adaugă modelul 296 GTS, decapotabil, la gama sa hibrid plug-in.
Ferrari își extinde ofertele hibrid plug-in cu 296 GTS, o versiune decapotabilă a coupe-ului 296 GTB cu motor central care a fost lansat în 2021 ca primul model V-6 de la Dino la sfârșitul anilor 1960.
Modelul 296 GTS cu două locuri cu tracțiune spate este propulsat de motorul hibrid V-6 de 819 CP, care a debutat la 296 GTB. Un motor V-6 turbo cu o putere maximă de 654 CP este cuplat cu un motor electric de 122 kilowați care produce 165 CP. Motorul electric este alimentat de o baterie de înaltă tensiune de 7,45 kilowați-oră. Autonomie numai electrică este de 25 km.
Numele lui 296 GTS combină cilindreea motorului (2,9 litri) și numărul de cilindri (6) cu acronimul GTS (Gran Turismo Spider) tipic pentru roadster-urile Ferrari.
Modelul 296 GTS are un plafon automat care durează 14 secunde pentru a se retrage sau a se desfășura la viteze de până la 45 km/oră, a spus Ferrari. Cu plafonul ridicat, silueta este aproape identică cu cea a lui 296 GTB.
Ferrari a spus că designerii și inginerii săi au avut grijă să integreze sistemul superior retractabil pentru a păstra performanța și eficiența.
Un design inteligent
Acoperișul rabatabil se împarte în două secțiuni care se așează la același nivel peste partea din față a compartimentului motorului, menținând astfel caracteristicile de disipare termică și echilibrul designului general.
Acest lucru a permis, de asemenea, designerilor să introducă o fereastră în capacul motorului pentru a prezenta noul V6. Când partea superioară este retrasă, cabina și puntea din spate sunt separate de o lunetă din sticlă reglabilă pe înălțime, care protejează pasagerii de lovituri chiar și la viteze mari, spune Ferrari.
Ferrari a spus că profilul aripii spate și contraforturile acoperișului au garantat aceeași eficiență aerodinamică și termică similar cu modelul 296 GTB, în ciuda constrângerilor superioare date de plafonul retractabil.
Roadster-ul menține aripa spate activă a coupe-ului pentru a genera forța aerodinamică.
296 GTS este disponibil și cu pachetul Assetto Fiorano, care include caracteristici ușoare și modificări aerodinamice.
Este primul dintre cele două modele pe care Ferrari plănuiește să le lanseze în 2022; va fi urmat mai târziu în acest an de primul SUV al companiei, Purosangue. 296 GTB este al doilea Ferrari hibrid plug-in după SF90 Stradale, lansat în 2019.
Prețurile și datele de livrare pentru 296 GTS nu au fost anunțate. 296 GTB are un preț de bază în Italia de 269.000 de euro.
Mai multe informații despre produsele viitoare vor fi anunțate pe 16 iunie, cu ocazia zilei pieței de capital a Ferrari din Maranello, Italia.