Ferrari a lansat Purosangue: cât costă, ce specificații are SUV-ul ultra luxos

Ferrari a lansat Purosangue: cât costă, ce specificații are SUV-ul ultra luxos

În ciuda cererii puternice, producătorul auto va limita producția pentru a păstra exclusivitatea mărcii.

Ferrari refuză să numească primul său vehicul cu patru uși, Purosangue, un SUV sau un crossover, în ciuda poziției sale mai înalte și a tracțiunii integrale.

În schimb, CEO Benedetto Vigna spune: „Purosangue este o mașină sport, ceva unic și distinctiv, care nu face compromisuri în ceea ce privește designul și inginerie”.

La un preț de pornire de 390.000 de euro în Italia, V-12 Purosangue va fi al doilea cel mai scump Ferrari de producție obișnuită, sub gama SF90, care începe de la 440.000 de euro. Modelele de producție limitată ale Ferrari costă mai mult de 1 milion de euro, cel mai recent Daytona SP3 având un preț de 2 milioane de euro.

Ferrari intenționează să înceapă livrările Purosangue în al doilea trimestru al anului 2023 în Europa, în al treilea trimestru în SUA și până la sfârșitul anului pe alte piețe.

Pentru a proteja exclusivitatea mărcii, precum și vânzările gamei de bază de coupe-uri, roadster-uri și decapotabile, Ferrari va limita producția Purosangue la cel mult 20% din producția anuală. Capacitatea instalată a Ferrari este de aproximativ 15.000 de unități, ceea ce face o producție anuală potențială de aproximativ 3.000 de unități.

Precomenzile au fost atât de puternice încât Ferrari ar putea lua în considerare în curând închiderea registrului de comenzi, a declarat Enrico Galliera, directorul comercial și de marketing al producătorului auto.

purosangue 2

Cum a căpătat numele de Purosangue

Cu numele de cod F175, noul model a fost poreclit Purosangue, sau „pursânge” în italiană, deoarece a fost proiectat de la zero.

„Șasiul, motorul și cutia de viteze erau noi și majoritatea celorlalte componente au fost proiectate special pentru acest model pentru a-l face un pursânge adecvat”, a spus Fulgenzi.

Până la jumătatea anului 2018, Ferrari a decis că Purosangue va deveni numele oficial al modelului, iar CEO-ul de atunci Louis Camilleri a anunțat în cursul zilei pieței de capital a companiei din septembrie a aceluiași an că mașina va intra în producție.

Ferrari a spus că noul motor V-12 de 6,5 litri produce 715 CP la 7.750 rpm, în timp ce 80% din cei 716 newtoni metri de cuplu sunt deja disponibile la 2.100 rpm.

Purosangue dezvoltă în continuare aspectul mecanic introdus de Ferrari în 2011 cu primul său model cu tracțiune integrală, coupe-ul FF cu patru locuri, care se numește acum GTC4Lusso.

Pentru a optimiza distribuția greutății, la 49% în față și 51% în spate, motorul este montat în spatele punții față, iar transmisia cu dublu ambreiaj cu opt trepte este montată ca transmisie, în spatele punții din spate.

O a doua cutie de viteze simplificată cu două trepte, numită unitate de transfer de putere, este montată în fața motorului și adaugă tracțiunea față la viteze de până la 200 km/h.

Pe lângă sistemul de suspensie activă pe care Ferrari l-a dezvoltat intern în cooperare cu furnizorul canadian Multimatic, Purosangue dispune de direcție pe patru roți pentru a îmbunătăți manevrabilitatea și manevrabilitatea la viteze mari.

Modelul are o viteză maximă de peste 310 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,3 secunde. Cifrele privind consumul de combustibil și emisiile vor fi anunțate la finalizarea procesului de omologare, a spus compania.

purosangue 3

Specificații tehnice

Purosangue are 4973 mm lungime, 2028 mm lățime, 1589 mm înălțime și se află pe un ampatament de 3018 mm. În ciuda proporțiilor unui hatchback înalt, mai degrabă decât a unui SUV robust, Purosangue oferă o intrare și ieșire ușoară surprinzătoare și are spațiu amplu pentru picioare pentru toți cei patru pasageri, fiecare cu un scaun individual identic. Capacitatea de încărcare este de 473 de litri, cea mai mare pentru un Ferrari, iar scaunele din spate se pliază pentru a mări spațiul pentru bagaje.

Ferrari spune că Purosangue nu are rivali direcți. SUV-ul Rolls-Royce Cullinan are un motor V-12, dar este orientat mai degrabă spre confort decât spre performanță pură. Aston Martin DBX V8 707 se apropie din punct de vedere al performanței, dar este alimentat de un V-8 turbo, mai degrabă decât de un V-12 cu aspirație normală. Modele precum Bentley Bentayga și Lamborghini Urus vin cu aproximativ 200 CP mai puțin de puterea lui Purosangue.

„Alte SUV-uri au performanțe ridicate, dar nu funcționează ca mașinile sport”, a spus Ferrari.

Ferrari a luat ceea ce ar putea părea o decizie îndrăzneață în ceea ce privește infotainment: realizând că un sistem de navigație încorporat nu se poate potrivi cu aplicațiile pentru smartphone, oferă doar conectivitate completă pentru Apple Car Play și Android Auto.

„În timp ce proiectam și discutam despre sistemul de navigație, am ajuns la concluzia că, indiferent de sistemul de navigație pe care îl punem în mașina noastră, acesta nu va fi niciodată mai actualizat decât cele mai utilizate smartphone-uri”, a spus Galliera, reprezentantul de marketing.

În timp ce Purosangue oferă Wi-Fi la bord și apeluri de urgență, conectivitatea este limitată la sistemul de infotainment și nu există o capacitate de actualizare prin aer.

Ferrari a spus că va oferi actualizări over-the-air numai atunci când va putea oferi un nivel de securitate cibernetică complet sigur în toate condițiile posibile.

„În acest moment, într-un Purosangue, un hacker nu ar putea face altceva decât să-ți schimbe postul de radio”, a spus Galliera.

Etichete: