Falimente în cascadă peste sectorul aerian: transportul românilor cu avion, în pericol. Criza începe din iarnă

Falimente în cascadă peste sectorul aerian: transportul românilor cu avion, în pericol. Criza începe din iarnă

Așa cum se spune că toate drumurile duc la Roma, pare că și toate crizele apar în sezonul rece.

Dincolo de faptul că există mari riscuri de a ne confrunta cu o escaladare a crizei energetice odată cu venirea sezonului rece, se pare că problemele noastre vor fi și mai mari și mai diversificate de atât!

Ne așteaptă, spun specialiștii, inclusiv falimente în rândul companiilor aeriene. Problemele vor fi de ordin internațional, dar nici operatorii noștri interni nu vor fi ocoliți de criză, prin urmare transportul nostru cu avionul este pus sub semnul întrebării în viitorul sezon rece care ne bate deja la ușă.

Ce ne așteaptă la iarnă, dacă obișnuim să călătorim cu avionul

Românii care zboară frecvent cu avionul trebuie să se pregătească de noi crize pe aeroporturi. Pe lângă lipsa de personal deja existentă care a stricat multe concedii vara aceasta, vor apărea multe falimente în rândul companiilor aeriene. Asta înseamnă aglomerație, șanse puține de a prinde un bilet, competiție mai mică pe piață și, deci, prețuri mai mari!

Cei ce trag semnalul de alarmă în această direcție sunt analiștii de la Sanford C. Bernstein, citati fiind de Bloomberg.

Analiștii au întocmit o listă cu mai multe țări ce vor fi afectate de criza aviatică din iarnă, iar România, dar și Republica Moldova se află pe aceasta, fiecare cu câte o companie cu probleme, după câte atrag atenția experții.

În documentul analiștilor apare și un operator din Cipru. De asemenea, pe listă mai regăsim doi operatori din Albania. Totodată, alte state afectate notate și ele pe lista neagră sunt vecinii bulgari, Cehia, Georgia sau Belarus.

Analiștii atrag atenția asupra faptului că sectorul aviatic încă este puternic sensibilizat și vulnerabilizat de pandemia de coronavirus. Luni bune, din cauza restricțiilor de circulație, transportul a fost grav afectat, aeronavele ținute la sol. Atunci, companiile au fost nevoite să facă numeroase disponibilizări, pentru a scădea cheltuielile, dar bugetele lor continuă să fie afectate, arată analizele.