Factura la telefon de aproape 15.000 de euro, în România: totul a pornit de la accesarea unui link malițios
Nu mai puțin de 15.000 de euro trebuie să plătească o familie din Sighetu Marmației pentru achitarea facturii la telefonul mobil. Deși cei mai mulți dintre noi avem abonamente nelimitate de voce și internet pentru sume modice, lovitura financiară a plecat, în acest caz, de la accesarea unui link malițios primit pe smartphone.
La scurt timp după accesarea linkului de către copilul unei femei de 59 de ani din Sighetu Marmației, județul Maramureș, telefonul a început să fie agresat cu nu mai puțin de 500 de apeluri zilnice. La prima vedere, deși este evident că familia a căzut victimă unei fraude, operatorul solicită achitarea sumei de peste 70.000 de lei înscrisă pe factură.
Cum poate să-ți vină o factură fabuloasă la telefon în 2022
Deși îl folosea copilul, abonamentul a fost făcut la Orange pe numele mamei, iar operatorul de telefonie vrea să-și recupereze cheltuiala. Ca o dovadă în plus a faptului că această factură de peste 70.000 ar putea să devină subiect de proces sau executare silită e și faptul că Orange s-a oferit să accepte plata în rate, dar nu pare să accepte scenariul infecției cu malware.
„Cum a deschis linkul, a început telefonul să-i sune non-stop. Îi suna telefonul, avea câte 500 de apeluri pe zi. Întruna. Nu l-a putut închide, pentru că îl mai sunau şi de la serviciu. Trebuia să ţină legătura cu el”, a explicat Florin Negrea, soțul femei care a afirmat că va da Orange în judecată.
Ceea ce pare a fi o infecție cu un virus s-a reflectat în expedierea a mii de mesaje la suprapreț. ”Și toate de pe numărul lui. Dar unde s-au trimis, nu știm nici noi”, a adăugat bărbatul. În final, conform facturii detaliate, s-au trimis 61.531 de mesaje de pe acel număr de telefon 1.006 ore şi 34 de minute de convorbiri şi s-a făcut trafic de date de 23.180.900 KB. Astfel, factura totală a ajuns la 70.111,19 lei, conform Adevărul.
Deși întregul flux de evenimente este cât se poate de clar și nu este niciun dubiu cine a fost de vină, tatăl copilului spune că telefonul ar fi trebuit să fie blocat de operator în momentul în care factura a depășit 100 de euro. „Când am fost eu plecat în Anglia, soţia i-a făcut abonament băiatului. Un abonament limitat. Când au venit la mine băiatul şi soţia în Anglia, băiatul a făcut cost suplimentar, că nu şi-a dat seama. Dar l-au oprit. Acum nu l-au mai oprit”, mai spune el, decis să dea în judecată compania.